اصفهان- استاد معماری دانشگاه مدیای هلند گفت: نظم هارمونی و هندسی معماری ایرانی اسلامی را در هیچ جای دنیا از جمله کشور خودم هلند ندیده ام.

روح معنویت در معماری اسلامی متبلور شده است

به گزارش قدس آنلاین،«استفانی کونینگ»در حاشیه بازدید از حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل گفت: معماری این مکان مقدس بسیار زیبا، شگفت انگیز و قابل تحسین است و هنر اصیل ایرانی را به نمایش می گذارد.

وی که همراه با هیأتی از جهانگردان هلندی و بلژیکی به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: نظم هارمونی و هندسی معماری ایرانی اسلامی را در هیچ جای دنیا از جمله کشور خودم هلند ندیده ام.

استاد دانشگاه مدیای هلند، معماری مساجد و اماکن مذهبی ایران را تحسین برانگیز خواند و افزود:  معماری اسلامی به دنبال ایجاد آرامش است و آنچه از مسجد در ایران دیده ام محلی برای آرامش روح، نماز و عبادت مردم است.

استفانی کونینگ یکی از عوامل ارتباط ملل مختلف و آشنایی با فرهنگ و تمدن ها را هنر معماری دانست و تصریح کرد: معماری اسلامی هنری است که در آن روح معنویت متبلور شده است.

وی افزود: تنها مساجد هلند کمی شباهت با این معماری ها دارد که البته همواره برای من جالب است که اغلب مساجد و مکان های عبادی مسلمین دارای یک گنبد و دو مناره است.

این جهانگرد هلندی با اشاره به اینکه این پنجمین سفر او به ایران است، خاطر نشان کرد: در تمام این سفرها از میهمان نوازی شما ایرانی ها واقعا شگفت زده شده ام و این مسئله برای من قابل احترام است.

استفانی کونینگ افزود: ایران کشور میهمان نوازی است که به راحتی می‌توان با جوانان آن ارتباط برقرار کرد و در این کشور به ارتباط با جوانان توجه می‌شود.

این استاد دانشگاه هلند به تفاوت فرهنگی مردم ایران با هلند اشاره کرد و افزود:مردم هلند عمدتا درون گرا هستند و روابط سردی با یکدیگر دارند، اما روابط دوستانه و صمیمی در ایران بسیار بالاست.

استفانی کونینگ افزود: علیرغم اینکه در اروپا و امریکا، ایران را کشوری خطرناک و فاقد امنیت معرفی می کنند، در ایران کاملا آرامش و امنیت وجود دارد و مردم آن فوق العاده عالی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.