در پیام شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ گاه انقلاب اسلامی و آرمان های امام بزرگوار (ره) را فراموش نکرد و همواره معتمد مورد وثوق رهبر بزرگوار انقلاب بود.

مرحوم هاشمی رفسنجانی هیچگاه انقلاب اسلامی را فراموش نکرد

به گزارش «قدس آنلاین»،   در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ملت مسلمان ایران تسلیت گفت .متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

«انالله و انا الیه راجعون

رحلت یار دیرین انقلاب و امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تاثر و تالم همه دلسوزان انقلاب اسلامی شد.

آن مجاهد خستگی ناپذیر که از عنفوان جوانی در مسیر مبارزه با رژیم طاغوت مصائب و سختی های فراوانی متحمل شد در ۳۷ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی همپای امام (ره) و رهبری برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی از پای ننشست و تا آخرین نفس مجاهده و تلاش کرد.

ایشان هیچ گاه انقلاب اسلامی و آرمان های امام بزرگوار (ره) را فراموش نکرد و همواره معتمد مورد وثوق رهبر بزرگوار انقلاب (مدظله العالی) بود.

ملت مسلمان و مقاوم ایران خطبه های مستدل و عالمانه مرحوم آیت الله رفسنجانی را هیچگاه فراموش نخواهند کرد.

تاریخ معاصر ایران گواهی خواهد داد که در سالهای سخت دفاع مقدس مرحوم آیت الله رفسنجانی با حضور در جبهه های جنگ هم به رزمندگان روحیه برای مقاومت می داد و هم فرماندهان را برای اتخاذ تدابیر صحیح یاری می داد.

پس از دفاع مقدس نیز در دوران سازندگی آیت الله هاشمی محور اصلی سازندگی در کشور بود و خدمات ایشان در آن زمان نیز منشاء برکات زیادی برای کشور بود.

دوران ۸ سال ریاست ایشان بر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز توام با مصوبات راهگشای متعدد برای حوزه علم و فرهنگ کشور بود و بخش مهمی از توسعه آموزش عالی در کشور نیز در این دوران پایه گذاری شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، بیت مکرم ایشان و همه آحاد ملت ایران برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی را خواستار است «.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.