معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با برنامه‌ریزی سازمان اوقاف و امور خیریه، ۱.۵ میلیون نفر طی ۴ سال آینده در کشور حافظ قرآن می‌شوند.

برنامه ریزی برای تربیت یک و نیم میلیون حافظ قرآن طی ۴ سال آینده

به گزارش «قدس آنلاین»،   حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تشریح بخشی از برنامه‌های فرهنگی وقرآنی  سازمان اوقاف در سطح کشور اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور تربیت شوند، این مهم در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

 وی بیان کرد: بر اساس برنامه چهارساله‌ای که تدوین شد، سازمان اوقاف متعهد شد که در طول چهار سال، یک میلیون حافظ قرآن تربیت کند که خوشبختانه فراتر از تعهد عمل شد و در پایان یک دوره چهارساله، یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سراسر کشور حافظ قرآن از سه جزء تا کل قرآن تربیت شدند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: عمل به این تعهد در ابتدا دشوار به نظر می‌آمد اما با توجه به علاقه‌مندی مردم به حفظ قرآن کریم، توانستیم فراتر از برنامه عمل کنیم.

 شرفخانی خاطرنشان کرد: امسال نیز برنامه‌ریزی شده و تعهد سازمان اوقاف و امور خیریه طی ۴ سال آینده، تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ قرآن است.

  وی تصریح کرد: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد و گرچه آمار حافظان قرآن در ابتدا بالا به نظر می‌رسید؛ اما تحقق تعهدات در این حوزه، نشان از دوراندیشی رهبر معظم انقلاب و اشراف ایشان به وضعیت اجتماعی جامعه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.