قم- یکی از مراجع تقلید گفت: مردم با شرکت در مراسم تشییع پیکر این مجاهد انقلابی اجازه جولان به فرصت‌طلبان و تفرقه‌افکنان ندهند.

مردم با حضور در تشییع پیکر آیت‌الله رفسنجانی اجازه جولان به فرصت‌طلبان ندهند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر دوشنبه در دیدار با جمعی از اعضای یکی از مؤسسات خیریه در سراسر کشور اظهار کرد: سه واقعه مهم وفات حضرت معصومه‌(س)، قیام 19 دی و رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را داریم که نباید هیچ یک از این وقایع را به دست فراموشی سپرد.

وی با ابراز تأسف از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: این مجاهد فرزانه زحمات  بسیاری در به ثمر رسیدن انقلاب انجام داد و سوابق درخشان و ارتباط ایشان با امام خمینی‌(ره) و پست‌هایی که در اوایل انقلاب به عهده گرفتند بر مردم وفادار ایران پوشیده نیست؛ خدمات این مجاهد انقلابی را مردم هرگز فراموش نمی‌کنند.

این مرجع تقلید به دوران آشنایی خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره و تصریح کرد: آشنایی ما به دوران جوانی در حوزه علمیه قم برمی‌گردد و شاهد فعالیت ایشان در دوران اول انقلاب بودم و دیدم.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: از مردم متعهد ایران تقاضا داریم در تشییع و در مجالس ختمی که برای ایشان برگزار می‌شود شرکت کرده و فرصت به تفرقه‌طلبان و اختلاف‌انگیزان ندهند.

وی ضمن عرض تسلیت این واقعه جانگداز به ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، مردم انقلابی و بیت معظم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: از خداوند متعال علو درجات را برای آن مرحوم تقاضا داریم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به وجود بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) در قم گفت: روایات فراوانی در ارتباط با جایگاه قم وجود دارد. در روایتی از امام صادق‌(ع) آمده است که خدا را حرمی است در مکه، پیامبر را حرمی است در مدینه، امیرالمومنین(ع) را حرمی است در کوفه و اما حرم ما اهل بیت در قم است.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: اهل بیت‌(ع) در روایات گوناگون بیان کرده‌اند که قم دارای ویژگی‌های خاصی بوده و تربت آن مقدس است. این احادیث زمانی بیان شده که هنوز امام موسی کاظم‌(ع) نیز به دنیا نیامده بود.

وی با اشاره به حرکت حضرت معصومه‌(س) برای دیدار امام رضا(ع) گفت: این حرکت حضرت معصومه‌(س) سیاسی بود و برای حمایت از امام زمان خویش به این سفر پرمخاطره تن داد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سفر امام رضا(ع) به مشهد معمولی نبود و جنبه سیاسی داشت، تصریح کرد: امام رضا(ع) برای گسترش فرهنگ اهل بیت‌(ع) به خراسان آمد و حضرت معصومه(س) نیز برای حمایت از برادر و روشن کردن ابعاد این سفر برای مسلمانان به ایران سفر کرد و در نزدیک قم بیمار شد و مردم قم مشتاقانه به دیدار این بانوی بزرگوار شتافتند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تاریخچه قم به عنوان محفل علم و ملجأ علما گفت: قم از دیرباز محفل علم و علم‌آموزی بوده است تا جایی که در اسناد تاریخی آمده است زمان شیخ عباس قمی 200 هزار محدث در قم بودند در حالی که اکنون شمار علما و محققان در قم از 50 هزار نفر تجاوز نمی‌کند و این نشان از جایگاه والا و علمی قم از دیرباز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه قیام از دیدگاه خداوند کاری با ارزش است، تصریح کرد: در کشورمان قیام‌های متعددی صورت گرفت که از جمله آنها تحریم تنباکو و قیام مشروطیت بود که هر یک از آنان با وجود اینکه بسیار عمیق بود ولی به دلیل حضور رژیم سلطنتی در کشور بی‌نتیجه ماند.

این مرجع تقلید با اشاره به قیام امام خمینی‌(ره) به عنوان یک مجاهد زمان‌شناس علیه رژیم طاغوت بیان کرد: این عالم مبارز، با ریشه کن کردن رژیم سلطنتی در ایران و مقاومت برای رسیدن به هدف نهایی توانست نظام اسلامی را پایه‌گذاری کند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: قیام امام خمینی‌(ره) به یک شب نبود و سال‌ها طول کشید و 15 سال انتظار، مبارزه و مقاومت و همراهی مردم عاقبت به نتیجه رسید و ما باید از آرمان‌های این انقلاب پاسداری کنیم تا پرچم اسلام را به دست حضرت ولی عصر(عج) برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.