بهروز ملکی گفت: پیش بینی می‌کنم حجم معاملات در زمستان از فصل پاییز بیشتر شود و رونق نیز آهسته و پیوسته باشد.

قیمت مسکن با ۳.۵ سال پیش "همین موقع" هیچ تفاوتی نکرده است

به گزارش قدس آنلاین کانال تلگرامی نود اقتصادی نوشت: بهروز ملکی کارشناس مسکن با بیان اینکه انتظار می‌رود بازار مسکن تهران به مرور وارد رونق شده و در پی آن، سایر شهرها نیز به تدریج روند مشابهی را طی کنند گفت: بازار مسکن به ایستگاه پایانی رکود رسیده است. در چنین شرایطی نه بازگشت به رکود و نه شوک قیمتی نخواهیم داشت. پیش بینی میشود رشد بازار مسکن، آهسته و پیوسته باشد.
وی تصریح کرد: در خصوص میزان رشد قیمت نیز عوامل متعددی میتواند منجر به سناریوهایی شود. به نظر میرسد نرخ رشد قیمت مسکن، حول و حوش نرخ تورم عمومی خواهد بود.
ملکی اضافه کرد: قیمت اسمی مسکن با ۳.۵ سال پیش همین موقع، تفاوت محسوسی ندارد، این در حالی است که در قیمت سایر کالاها و خدمات طی این مدت، در مجموع بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است که از آن میتوان تعبیر به کاهش شدید قیمت واقعی مسکن داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنم حجم معاملات در زمستان از فصل پاییز بیشتر شود گفت: قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران در اوایل دهه ۱۳۷۰ حدود ۳۵۰ دلار بود که این نرخ هم اکنون به ۱۱۵۰ دلار رسیده است. به زبان دیگر می‌توان گفت نرخ رشد قیمت واحد مسکونی طی دو دهه گذشته به مراتب بیشتر از نرخ رشد دلار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.