قزوین - سید سعید شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکتهای مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت : در مبارزه با آسیب های اجتماعی و فعالیت های متعدد که نیاز جامعه است کار را باید به مردم واگذار کرد .

بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر تشکیل سازمان های مردم نهاد است

به گزارش قدس آنلاین، شاهرخی گفت : بهترین راهکار و کمک به ساماندهی مردم در بخش های مختلف ، تشکیل سازمان های مردم نهاد در بحث مبارزه با مواد مخدر است ، و مردم باید درهمه گروهها در عرصه  فعالیت های مختلف وارد بشوند . 
 وی بیان داشت :  توجه ویژه ای در سازمان های مردم نهاد به توسعه مشارکت در امر مبارزه  با مواد مخدر صورت گرفته است.
 شاهرخی اظهار کرد : کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهادنقش مهمی در کمک به ساماندهی مشارکت و تقویت گروه های مردمی در قالب سازمان های مردم نهاد ایفا می کند ، که مقابله اثربخشی در پدیده شوم اعتیاد مواد مخدر داشته باشند .
وی اضافه کرد : ۱۸ سمن جهت پیشگیری  و درمان از اعتیاد فعالیت می کنند که با توجه به گستردکی کار کم است و باید توجه ویژه  به این سمن ها از نظر کمی و کیفی تعداد سمن ها بشود تا بتواند وضعیت موجود ارتقاء پیدا کند .   
وی یا بیان اینکه مدیران دستگاه های مربوط  باید توجه داشته باشند افزود:  این سمن ها را به عنوان بازوی توانمند دیده شوند، اختیارات و اعتبارات به این سازمان ها  واگذار شود و دستگاه ها نقش نظارتی داشته باشند و اگر با این دید دستگاه ها سمن ها را ببینند  قطعا سرعت کار بالا میرو وموفقیت هایی  چشمگیری را شاهد خواهیم بود .
وی در پیان گفت : حاصل کار باید منجر به افزایش مشارکت مردم در حوزه سازمان های مردم نهاد باشد .
گفتنی است ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکتهای مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر توسط صفاپور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و قاسمی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.