معاون بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در سامانه های خود، الگوی مصرفی میلیون ها شهروند جامعه را دارد که اطلاعات در بستر شفاف قابلیت استفاده در بسیاری از تصمیم گیریها را دارد.

الگوی مصرفی میلیونها شهروند در سامانه های پرداخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بانک مرکزی، علی کرمانشاه در جریان بازدید نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به  داده های موجود در سامانه های پرداخت بانک مرکزی گفت: امروزه اطلاعات و دانش، منبع قدرت است و هر اندازه اطلاعات دقیق تری داشته باشیم قدرت تصمیم گیری تاثیرگذارتری خواهیم داشت.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی افزود: ما در سامانه های پرداخت خود، الگوی مصرفی میلیون‌ها شهروند جامعه را داریم که این اطلاعات در بستر شفاف و دموکراتیک قابلیت استفاده در بسیاری از تصمیم گیری ها را داراست.

مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی وجود برنامه ریزی استراتژیک را لازمه دستیابی به اهداف و چشم‌اندازها خواند و تصریح کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات اکثر سازمان ها در کشور عدم وجود چشم انداز و برنامه راهبردی برای دستیابی به این اهداف است. این موضوع سبب شده است که از داده ها و اطلاعات موجود نیز استفاده و بهره برداری درستی نشود. سازمان ها باید رسالت و حدود اختیارات خود را به درستی بشناسند و همچنین ابزارهای انجام آن را داشته باشند و بر اساس آن فعالیت های خود را مدیریت کنند و مجلس نیز آمادگی دارد هر جا خلاء قانونی وجود دارد و نیاز به بستر قانونی است با تعامل با سازمان ها آن را ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت تعامل بیشتر بانک مرکزی و مجلس افزود: بانک مرکزی باید به طور شفاف انتظارات خود را از مجلس و دولت بیان کند و ابزارها و اختیاراتی قانونی را که در جهت ثبات پایدار مالی، اجرای سیاست های پولی و ارزی و پیاده سازی نظام های پرداخت مطلوب لازم است با تعامل مطلوب تامین کند.

پزشکیان با اشاره به هجمه های علیه شبکه بانکی در جامعه، گفت: بسیاری از هجمه ها به بانک ها بدلیل عدم اعطای تسهیلات، ناشی از ناآگاهی از نحوه کارکرد سیستم بانکی است و در این زمینه بانک ها و بانک مرکزی نیاز به مهارت های برقراری ارتباط برای آموزش متقاضیان، آحاد جامعه و مسئولان و سیاست گذاران دارند.

وی افزود: مجلس برای ایفای نقش قانون گذاری و نظارتی خود به ابزارها، شاخص ها و اطلاعات نظارتی بانک مرکزی نیاز دارد. این اطلاعات باید در قالب گزارش های راهبردی و قابل فهم برای نمایندگان ارائه شود. هنگامی که تصمیم گیری بر اساس اطلاعات باشد قانون گذاری و سیاست گذاری به بهبود وضعیت موجود منجر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.