فرمانده قرارگاه مرکزی خانم الانبیا (ص) گفت: همه فرماندهان ارتش و سپاه معتقدند که آیت الله هاشمی در عرصه دفاع و امنیت در طول ۸ سال دفاع مقدس فرماندهی بسیار شجاع، باهوش و صاحب تدبیر بود.

همه فرماندهان معتقدند که آیت الله هاشمی فرماندهی شجاع و باهوش بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در حاشیه مراسم وداع با آیت الله هاشمی سرلشکر رشید در جمع خبرنگاران گفت: ایشان شخصیت جامعی بود که در همه عرصه های دفاعی، امنیتی، سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیت های بسیار مهمی را برعهده گرفت و صاحب تفکر بود.

وی افزود: ایشان در عرصه های سیاست خارجی انسان مسلط و آگاهی بود و ما صاحب تحلیل های بسیار قوی منطقه ای و جهانی از ایشان بودیم. در عرصه اقتصادی نیز به یاد دارم در دوران جنگ که هنوز رئیس جمهور نبودند ولی افکار و ایده های بسیار بلندی در این عرصه داشتند.

رشید ادامه داد: بعد از دوران ریاست جمهوری خود یکی از مهمترین دغدغه های وی مسئله اقتصادی و همواره به فکر معیشت مردم بود.

رشید با اشاره به صاحب نظر بودن هاشمی در عرصه فرهنگی گفت: در این زمینه یک محقق و نویسنده بود که جامعه را به خوبی می شناخت.

فرمانده قرارگاه مرکزی خانم الانبیا در عرصه دفاعی و امنیتی که بخش زیادی از خاطرات ما مربوط به این دوران است به نیابت از امام فرماندهی همه رزمندگان اسلام را برعهده داشت.

رشید با بیان خاطره ای از آیت الله هاشمی ادامه داد: خاطرم هست در روز ۱۸ دی ماه در جنوب غرب اهواز و در قرارگاه خاتم الانبیا جمع شدیم و برای عملیات کربلای ۵ که یکی از بزرگترین عملیات های ما بود تصمیم گیری کردند و در آن شب تاریخی که تا ساعت ۲ بامداد طول کشید به فکر بلند و قدرت تصمیم گیری آیت الله هاشمی پی بردیم.

وی گفت: همه فرماندهان ارتش و سپاه معتقدند که وی در عرصه دفاع و امنیت در طول ۸ سال دفاع مقدس فرماندهی بسیار شجاع، باهوش و صاحب تدبیر بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی خانم الانبیا در پایان خاطرنشان کرد: ایشان به گونه ای تصمیم می گرفت که واقعه باعث شکست و کور شدن دشمن می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.