با آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، رایزنی های دقیقه نودی شرکت های خارجی پیش از برگزاری مناقصات نفتی ایران آغاز شد.

رایزنی‌های دقیقه نودی شرکت‌های خارجی پیش از برگزاری مناقصات نفتی ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش در حالی آغاز به کار کرد که بسیاری از مسئولان وزارت نفت که قرار بود در آیین افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشته باشند، به دلیل درگذشت نابه هنگام رئیس  مجمع تشخیص مصلحت نظام، در تهران ماندند. همچنین اعلام شد که به دلیل درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کیش لغو شد و این نمایشگاه بدون برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که با حضور نمایندگانی از شرکت های خارجی همچون توتال فرانسه و بلک دیاموند آمریکا آغاز به کار کرده، آخرین فرصت رایزنی شرکت های خارجی با مسئولان صنعت نفت کشور، پیش از برگزاری مناقصات نفتی ایران است.

نمایشگاه کیش با حضور 180 شرکت داخلی و نمایندگانی از شرکت های خارجی از 20 تا 23 دی ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می شود. محور این نمایشگاه موضوع "سرمایه گذاری در ایران" است و نمایندگانی که از شرکت های خارجی به جزیره کیش ایران آمده اند با امید ارائه توانمندی های خود در آخرین هفته های منتهی به برگزاری نخستین مناقصه نفتی ایران حضور یافته اند.

"علی کاردر" مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ماههای پایانی سال گذشته میلادی، خبر از برگزاری نخستین مناقصه بین المللی نفتی ایران در ماههای ابتدایی سال 2017 داده بود و این خبر، تکاپوی شرکت های خارجی برای ارسال رزومه و معرفی توانمندی های خود را به دنبال داشت.

تا امروز، در کنار 11 شرکت ایرانی برای حضور در مناقصه بخش بالادستی صنعت  نفت ایران، 29 شرکت خارجی نیز صاحب صلاحیت شناخته شده اند تا مجموع شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی و خارجی برای فعالیت در مناقصه بالادستی صنعت نفت به عدد 40 برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.