سخنگوی کاخ سفید گفت در زمینه برجام، ایران تحت فشرده‌ترین بازرسی‌های سرزده که تاکنون درباره کشوری وضع شده، قرار دارد.

ارنست: ایران تحت فشرده‌ترین بازرسی‌های سرزده قرار دارد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، گفت: ایران تحت فشرده‌ترین بازرسی‌های سرزده قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی که آیا ارسال اورانیوم طبیعی از روسیه به ایران بخشی از طرح جامع اقدام مشترک است، گفت: من می‌دانم که برخی گزارش‌های علنی در این رابطه وجود داشته است. آنچه که می‌توانم به شما بگویم این است که به دنبال توافق نامه بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی، این کشور با شماری از فشرده‌ترین بازرسی‌های سرزده که تاکنون می‌توانسته درباره هر کشوری وضع شود برای نظارت موافقت کرده است. 
 سخنگوی کاخ سفید افزود: بنابراین هرگونه اورانیومی که دولت ایران از آن نگهداری می‌کند باید به شدت و بر اساس محدودیت‌ها و تحت نظارت درباره اینکه چگونه از این مواد استفاده می‌شود، باشد. 
ارنست در اظهاراتی مغرضانه مدعی شد: هر آنچه که ما انجام داده‌ایم بر اساس توافقی بوده است که از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کرده است و این توافق این کار را انجام داده است و از کوتاه شدن زمانیکه ایران بتواند سلاح اتمی تولید کند، جلوگیری کرده است. 
وی افزود: من برای کسب اطلاعات بیشتر شما را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رجوع می‌دهم. این نوع تمهیدات موضوعی است که بر سر آن بین طرفین به دقت مذاکره شده است. همانطور که پیش‌تر هم گفتم آن‌ها هدف نظارت و بازرسی دقیقی هستند که در توافق آمده است تا این موضوع تضمین شود که ایران به تعهداتی که داده است پایبند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.