اهواز- در جلسه عصر دوشنبه شورای شهر، موضوع استخدام های بی ضابطه در شهرداری و انتشار لیست این استخدام ها به بحث گذاشته شد و رئیس شورا به سوالات اعضا پاسخ داد.

استخدام های غیر قانونی در شهرداری اهواز حاشیه ساز شد

به گزارش قدس آنلاین، عصر دوشنبه صد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شواری شهر اهواز به دلیل غیبت هشت عضو به حدنصاب نرسید و دستورکار این جلسه از شورا بی نتیجه ماند. با این حال حواشی ایجاد شده در پی انتشار لیست استخدام های غیرقانونی در شهرداری و شورای شهر، بحث داغی را در میان اعضای حاضر در جلسه به راه انداخت.

این جلسه که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اعضای شورای شهر نسبت به انتشار لیست این استخدام ها به رئیس شورای شهر گلایه کرده و رئیس شورای شهر را به دلیل این اقدام بدون مشورت گرفتن از دیگراعضای شورای شهر، مورد مؤاخذه قرار دادند.

رئیس شورای شهر چندی پیش و در پی اعتراض های مکرر به استخدام های بدون ضابطه در بخش های مختلف شهرداری، لیستی ۳۱۶ نفره را تهیه کرده و از شهردار برای استخدام این افراد توضیح خواسته بود و شهردار در نامه ای به تاریخ اول آذر امسال، نام ۳۳۴ نفر از کارکنانی را که تبدیل وضعیت شده اند، اعلام کرده بود. با این حال این لیست در فضای مجازی منتشر شد. هرچند هوشنگ شیرمردی، رئیس این شورا از منبعی که این اطلاعات را فاش کرده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: قصد انتشار لیست را نداشتم و مشخص نیست چه کسی آن را در فضای مجازی منتشر کرده است که این مسأله باعث اعتراض برخی شده و حتی بعضی از افراد نیز به اداره اطلاعات فراخوانده شدند.

غلامرضا سبزعلی، عضو شورای شهر، طرح مسأله استخدام های غیرقانونی را اقدامی تبلیغاتی و در راستای تأیید صلاحیت های دوره آینده شورای شهر اهواز دانست و گفت: نامه ها و مصوبات باید از طریق سخنگوی شورا اعلام شود.

همچنین حجت مظفری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز تهیه این لیست را با هدف تخریب اعضای شورای شهر دانست و گفت: ما هم معتقدیم افرادی که به صورت غیرقانونی وارد شهرداری شده اند باید اخراج شوند.

وی افزود: من را متهم کرده اند که ۱۷۰ نفر در شهرداری استخدام کرده ام، در حالی که این مسأله صحت ندارد و باید بررسی شود که چه کسی بیشتر در شهرداری استخدام کرده است.

ناجی سواری، حجت الاسلام کاظم سواری، حسین حیدری، زیبا صالح پور از دیگر اعضای شورای شهر بودند که نسبت به انتشار این لیست اعتراض خود را اعلام کردند.

اسماعیل احمدی فر، رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز که محل اتهام استخدام های بی ضابطه بسیاری است، در این جلسه حضور داشت و در خصوص این استخدام ها گفت: نحوه استخدام در مراکز علمی کاربردی تابع قانون خاصی نیست و در اختیار رئیس مرکز است.

با این حال شیرمردی، رئیس شورای شهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: مرکز عملی کاربردی شهرداری اهواز اگرجه نیاز به نیرو دارد، اما استخدام در آن باید بعد از بررسی و تصویب چارت این دانشگاه باشد.

وی در ادامه به سوالات و گلایه های اعضای شورای شهر پاسخ داد و از استخدام های فامیلی در شهرداری و شورای شهر اهواز انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: برخی از اعضا به قدری در استخدام مدیران و سایر نیروهای شهرداری افراط کرده اند که صدای اعتراض کارکنان را درآورده اند.

وی در توضیح نامه ای که به شهرداری فرستاده بود، گفت: تا کنون ۵۳ نامه به شهردار اهواز درباره مشکلات مراجعه نوشته ام که به دلیل ابهام در قراردادها پاسخ آن ها را دریافت نکردم و تنها ۲ نامه پاسخ داده شده که یکی از آن ها  پاسخ به درخواست استعلام استخدام های غیرقانونی در شهردای بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه از اعضای شورای شهر خواست تا برای اثبات مخالفت خود با این استخدام ها، اجازه دهند که این لیست تعیین تکلیف شو.

وی در پاسخ به این اتهام که خود او نیز برخی از اعضای خانواده اش را در دفتر کار خود منصوب کرده است، گفت: هر کدام از اعضای شورا می تواند یک منشی برای امور خود جذب کند؛ بر همین اساس برادرم به عنوان منشی دفترم در شورا مشغول به کار است و خواهرم نیز کارمند شهرداری نیست و از جای دیگری حقوق دریافت می کند.

گفتنی است این جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت به دلیل غیبت مریم ابریشم کار، ابتسام الباجی، هدایت ممبینی، احمد باورساد، علی ناصری، رامی علاسوند، جمشید سلحشور و غلامرضا سبزعلی بعد از گذشت حدود ۴۰ دقیقه، بدون نتیجه مختومه اعلام شد.

در این جلسه بنا بود لایحه مناقصه اردوگاه آسیب دیدگان اجتماعی، لایحه مناقصه احداث فاز دوم مرکز علمی کاربردی شهرداری اهواز و طرح حضور منشی در دفاتر اعضای شورا به عنوان دستور کار بررسی شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، پیگیری نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.