آمریکا اعلام کرد که بازپرس ارشد روسیه را به همراه چهار تن دیگر از مقام‌های این کشور به اتهام نقض حقوق بشر در لیست سیاه قرار داده است.

نام ۵ مقام روس در لیست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری فارس؛ وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با اعلام این مساله که الکساندر باسترکین، رئیس دفتر تحقیقات فدرال و بازرس ارشد روسیه و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور و چهار تن دیگر را به اتهام نقض حقوق بشر در فهرست تحریم ها قرار داده است، گفت که این تحریم‌ها هیچ ارتباطی با مساله اتهام اقدامات هکری روسیه ندارد بلکه به نقض حقوق بشر بر اساس قانون مگنیستکی مصوب ۲۰۱۲ مربوط می‌شود.

البته این اقدامات در بحبوحه یکسری اقدامات صورت گرفته از سوی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری در حال کناره گیری آمریکا در هفته‌های اخیر صورت گرفته است تا به این ترتیب دولت روسیه را به خاطر اقدامات هکری در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مجازات کند.

خزانه داری آمریکا همچنین نام گنادی پلاکسین و استانیسلاو گوردیووسکی، از بازرسان دولتی را که در ارتباط با پرونده سرگئی مگنیستکی، وکیل ضد فساد هستند، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

براساس قانون مگنیستکی روس‌هایی که در مرگ وی و سایر نقض‌های حقوق بشر دست داشته‌اند، از ورود به آمریکا منع شده و اموال آنها در این کشور مصادره می‌شود.

دو تن دیگر که در این فهرست قرار گرفته‌اند آندری لوگووی، قانونگذار روس و دیمیتری کوفتون هستند که هر دو به قتل الکساندر لیتویننکو، جاسوس روس و منتقد کرملین متهم هستند. دیمیتری کوفتون و گنادی پلاسکین هر دو تاجر روس هستند.  

لیتویننکو از روسیه به انگلیس فرار کرد و پس از نوشیدن چای سبز که حاوی رادیواکتیو بود، کشته شد.

تلاش‌ها برای استرداد لوگووی و کوفتون به انگلیس برای بررسی این پرونده بی‌نتیجه مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.