ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: دراین دوره برای بیش از ۳۰۰۰ نفر از دانشجویان مشمول مجوز خروج صادر می شود.

صدور بیش ۳ هزار مجوز خروج برای دانشجویان مشمول اعزامی به عتبات

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، بر اساس تفاهم نامه ای که میان ستاد عمره و عتبات  دانشگاهیان و سازمان نظام وظیفه ناجا منعقد شده است، برای دانشجویان مشمولی که از طریق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام شوند، با ضمانت ستاد و موافقت وظیفه عمومی مجوز صادرمی شود.

برای صدور این مجوز کافیست؛ دانشجویان مشمول موارد خواسته شده در دفترچه راهنما را آماده و تحویل دفاتر ستاد در استان های سراسر کشور دهند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران دانشجو خدمت مقدس سربازی را انجام نداده اند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، حتما می بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

تمام دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند و تاریخ اعزام آنها تا پایان اسفند ماه است، باید تا ۲۵ دی ماه و برای کاروان های فروردین به بعد تا اول بهمن ماه فرم تعهد نامه محضری خود را به دفاتر ستاد در سراسر کشور تحویل دهند.

صدور مجوز خروج از کشور از طریق سامانه عتبات در سایت لبیک و همچنین ارسال پیامک به آگاهی زائرین خواهد رسید.

مجوزهای اخذ شده در بازه زمانی یک ماهه و برای یک بار خروج از کشور است و اگر این مجوز صادر شود و دانشجو از اعزام انصراف دهد، به مدت یک سال ممنوع الخروج خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.