تهران- ملت ایران صبح سه شنبه با حضوری پرشور در حالی که پوسترها و عکس های آیت الله هاشمی رفسنجانی را در دست داشتند با زمزمه «یاحسین» و «یازهرا» و اشک ماتم این مبارز انقلابی و یار امام خمینی(ره) را تا مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مشایعت کردند.

ملت ایران یار امام(ره) را تا مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مشایعت کردند

قدس آنلاین: اقشار مختلف مردم ایران صبح سه شنبه در سوگ از دست دادن اسوه انقلاب، اشک ماتم ریختند.

با پایان یافتن اقامه نماز میت پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیکر این شخصیت تاثیرگذار انقلاب و نظام با مشایعت دهها هزار تن از مردم سیاه پوش که به سان یک اقیانوس خیابان انقلاب و خیابانهای اطراف را پرکرده بودند به سمت بهشت زهرا تشییع شد.

قرار است، پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از گذر از خیابان های انقلاب و حافظ در بهشت زهرا و در جوار حرم امام خمینی (ره) آرام گیرد.

با پایان یافتن اقامه نماز میت در دانشگاه تهران، تمام درهای این دانشگاه در خیابان های اطراف بازگشایی شد تا مردم بتوانند با حضور در خیابان های مسیر برای آخرین بار با پیکر یارین دیرین امام و رهبری وداع کنند.

ازدحام جمعیت در خیابان انقلاب برای تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی به قدری بود که این خیابان به طور کامل مسدود شده و نیروهای انتظامی حاضر در محل اجازه ورود مردم از خیابان های فرعی به خیابان انقلاب را ندادند.

ملت ایران و جمعیت سیاه پوش و عزادار در حالی که پوسترها و عکس های آیت الله هاشمی رفسنجانی را در دست داشتند  با زمزمه «یاحسین» و «یازهرا» این مبارز انقلابی که عمری در عرصه های مختلف نظام به مردم خدمت کرد، به سمت منزلگاه ابدی خود همراهی کردند.

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی که عمامه اش روی تابوت قرار دارد، روی سقف یک کامیون گذاشته شده و هزاران نفر با شعارهای مذهبی و انقلابی وی را مشایعت کردند.

انبوه جمعیت و ازدحام بیش از حد جمعیت موجب کندی خودروی حامل پیکر آیت الله رفسنجانی شد.

گفتنی است مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه  ٢٢ دی ماه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار  می شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.