آلیسا شِوچنکو، هکر ماهر روسی و کارمند شرکت ZOR متهم شده که کامپیوترهای حزب دموکرات آمریکا را هک کرده است.

دختر جوانی که سرنوشت آمریکا را تغییر داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکارنیوز،  کاخ سفید، یک دختر ۲۱ ساله اهل روسیه را به هک کامپیوترهای حزب دموکرات آمریکا متهم کرد و او را در لیست تحریم های جدید خود علیه روسیه قرار داد.

اسکای نیوز عربی نوشت: "آلیسا شِوچنکو" دختر ۲۱ ساله روسی است که به عنوان هکر فعالیت می‌کند و از سوی آمریکا به دخالت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا متهم شده و در لیست تحریم این کشور قرار گرفته است.

شوچنکو یک هکر ماهر است که در شرکت ZOR روسیه مشغول به کار است.   ZOR یک شرکت امنیت سایبری است که طبق اعلام فوربس روسیه، تحت هدایت آلیسا شوچنکو اداره می‌شود. شوچنکو یک کارشناس امنیت سایبریِ "خودآموخته" است.

آمریکا می‌گوید این شرکت در دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک‌های فنی به دستگاه اطلاعات برون مرزی روسیه کرده است. اما شوچنکو در گفتگو با روزنامه انگلیسی گاردین  هرگونه فعالیت "آگاهانه" به نفع دولت روسیه را رد کرد.

هکر روس اتهام آمریکا را رد و اعلام کرد ممکن است اطلاعات کاخ سفید "تحریف شده" باشد یا اینکه "حقایق را به صورت نادرست تفسیر کرده" است.

شوچنکو گفته، به نظر می‌رسد که یک هکر ناشناخته و شرکت بیچاره او بهترین انتخاب برای این هدف (تحریم) از سوی آمریکا بودند.

دختر روسی این مسئله را که روسیه از طریق هک کردن در انتخابات آمریکا دخالت کرده باشد به مسخره گرفت. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که روسیه از طریق هک کامپیوترهای حزب دموکرات در انتخابات آمریکا و افشای ایمیل های محرمانه به نفع دونالد ترامپ دخالت کرده است.

ترامپ ادعای سازمان سیا درباره دخالت روسیه به نفع وی در انتخابات را رد کرد و اظهارات مسئولان سیا در این باره را رد کرد.

روسیه نیز به طور مکرر اتهام‌های هک کامپیوترهای حزب دموکرات را رد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.