ساری- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه ها، ایمنی جاده های مازندران به خطر افتاده است.

ایمنی جاده های مازندران به خطر افتاده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، احمد آفرین محمد زاده در نشست ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه های استان تاکید کرد: حراست و پاکسازی حاشیه جاده ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده و باید تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

وی با اشاره به اینکه اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه ها نشویم، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، اضافه کرد: سازه های غیرمجاز در حریم راه های مازندران شناسایی شده اند و با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری باید اعمال قانون شود.

مدیرکل راهداری مازندران بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود: مردم قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه ها باید نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

محمدزاده با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راهها، استقبال از پیامدهای ناگوار ترافیکی است و ناامنی شدید در سطح محورها را بدنبال دارد، ادامه داد: این مساله موجب محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محورها شده و در سطح وسیع تر عاملی در جهت رکود توسعه همه جانبه استان است.

وی یادآور شد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راهها و حریم راه آهن های کشور بدون کسب مجوز از وزارت راه ممنوع می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.