هفتمین گردهمایی اعضای مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) با عنوان ما و علوم انسانی اسلامی ۲۲ دی ماه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.

گردهمایی «ما و علوم انسانی اسلامی» برگزار می‌شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  هفتمین گردهمایی اعضای مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) با عنوان «ما و علوم انسانی اسلامی» ۲۲ دی ماه، در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.

در این گردهمایی دکتر فرزاد جهان بین استاد دانشگاه شاهد به سخنرانی می پردازد.

همچنین در این مراسم کتاب «تاملاتی درباره اسلام و پیشرفت» تالیف حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی رونمایی می شود.  

در معرفی این اثر آمده است:

با استقرار حکومت الهی ولایت فقیه در ایران اسلامی و ایجاد نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر شعار سلبی نه شرقی و نه غربی؛ اسلام ناب محمدی (ص) فرصتی ویژه برای تحقق پیدا کرد؛ فرصتی که از بعد از حکومت نبوی همۀ ائمه (ع) در «مبارزۀ حاد سیاسی» در پی تحقق آن بودند. پس از تثبیت نسبی نظام اسلامی و پشت سرگذاشتن گردنه‌های خطرناک و دشمنی‌های بی‌سابقه در عرصه‌های مهم نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،   حال نوبت به بسط نظریه‌های ایجابی انقلاب اسلامی برای اداره حکومت است.

موضوع راهبردی «اسلام و پیشرفت» در شرایط زمانی که انقلاب اسلامی مرحلۀ تثبیت نظام را پشت سر گذاشته و وارد عرصه «دولت اسلامی» و «کشور اسلامی» شده است، بیش از پیش بر اهمیتش افزوده است. موضوعی که با درایت امام و رهبر حکیم انقلاب اسلامی پس از گذشت سه دهه از عمر این انقلاب بدان اهتمام ورزیده شد و نام‌گذاری دهۀ چهارم به نام دهۀ «پیشرفت و عدالت»، شاهدی بر مدعای ماست.

کتاب حاضر با عنوان «تأملاتی درباره اسلام و پیشرفت» بنا دارد طی سیری منطقی مبانی اسلامی «اسلام و پیشرفت» را بسط داده و به سطح کاربرد نزدیک کند.

هفتمین گردهمایی اعضای مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) با عنوان «ما و علوم انسانی اسلامی» ۲۲ دی ماه، ساعت ۱۵، در دانشگاه امام صادق(ع)، سالن شهید مطهری برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.