عضو هیئت رئیسه فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: احیای سیاست منطقه‌ای آقای رفسنجانی باعث شد به تقویت زیرساخت‌های کشور کمک شود.

تقویت زیرساخت‌های کشور یادگار هاشمی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جلیل رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: ایشان یار و همراه رهبری بودند و مصداق صبر و استقامت در  فراز و نشیب های انقلاب بودند. ما اگر ارکانی برای انقلاب درنظر بگیریم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنار امام(ره) مقام معظم رهبری، آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری و آیت‌الله طالقانی از ارکان اصلی انقلاب بودند. چه در دوران دفاع مقدس چه در دوران سازندگی و چه در دو دهه اخیر در بسیاری از فرازونشیب‌ها نقشی اساسی در کاهش بحران‌ها و تنش‌های اجتماعی داشتند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اهل سنت مجلس افزود: اگر برگردیم به دوران دفاع مقدس و حوادثی که در سال آخر جنگ رخ داد حضور آیت الله هاشمی در رسیدن به یک پایان قابل تامل برای جنگ بسیار مهم بود و باعث شد تا منافع کشور و تمامیت ارضی حفظ شود.

وی افزود: در اتفاقات دوران سازندگی که ایران در یک انزوای سیاسی قرار گرفته‌بود، احیای سیاست منطقه‌ای آقای رفسنجانی در آسیای مرکزی و شبه قاره هند و تشکیل یک قطب اقتصادی در سازمان اکو باعث شد به تقویت زیرساخت‌های کشور کمک شود.بسیاری از روستاهای ما در زمان ایشان ساخته شد. نقش کلیدی وی در جذب سرمایه خارجی در دوران سازندگی توانست کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد و این یادگار مبارک ایشان است.

وی ادامه داد: در دو دهه اخیر علی‌رغم تمام اتفاقات و ناملایماتی که متوجه ایشان بود هیچگاه مسیر خود را از مسیر رهبری و نظام جدا نکرد.اگر انتقادی داشت آن را مطرح می‌کرد و اگر جایی لازم بود از حق خودش و همراهانش گذشت تا انقلاب بماند و از رهبری دفاع کند. ایشان در همه تحولات مهم انقلاب نقش به سزا و به یاد ماندنی داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.