نماینده مردم شازند و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ذخیره سازی میوه توسط دولت راهکار مناسبی برای تنطیم بازار میوه شب عید نیست و باید دلالان از چرخه عرضه میوه حذف شوند.

ذخیره میوه شب عید توسط دولت راهکار مناسبی برای تنظیم بازار نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده مردم شازند، علی ابراهیمی در رابطه با تنظیم بازار میوه شب عید، اظهار  داشت: دولت برای ذخیره سازی میوه  شب عید چاره ای جز تامین میوه به منظور ذخیره از منبع داخلی همچون بازار ندارد، بنابراین با این اوصاف بدیهی است که این عملکرد دولت نمی تواند وضعیت بازار شب عید را به نحو مطلوب سر و سامان ببخشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهکار اصولی تنظیم بازار میوه شب عید را باید در عرضه مستقیم تولید به مصرف محصولات کشاورزی جستجو کرد، افزود: دخالت دولت به طور مستقیم در بازار میوه شب عید نمی تواند تاثیر مناسبی در بهبود نرخ میوه در این برهه داشته باشد.

وی ادامه داد: برای حذف دلالان از چرخه بازار میوه شب عید  باید محصول از مبدا تولید (مزرعه) به طور مستقیم در بازار مصرفی فروخته شود، نه اینکه پس از تبادل میان چند واسطه و پس از افزایش نرخ آن در بازار به فروش برسد.

ابراهیمی خاطرنشان ساخت: سازمان تعاونی روستایی می تواند به طور مستقیم اهرمی برای حذف دلالان در صنعت کشاورزی تلقی شود، زیرا  تعاونی ها می توانند با برنامه ریزی کارشناسی شده محصول را بدون واسطه در بازار به فروش برسانند و این بهترین راهکار برای جلوگیری از گرانفروشی میوه در بازار شب عید است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه میادین میوه و تره بار باید به طریق مستقیم به تولیدکننده متصل شوند، یادآور شد: ذخیره سازی میوه توسط دولت راهکار مناسبی برای تنطیم بازار شب عید نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.