وزارت خارجه آمریکا یک گروه افراط‌گرای اندونزیایی را به اتهام بیعت با داعش و یک تبعه انگلیسی را به اتهام بریدن سر گروگان‌های غربی داعش، تحریم کرد.

آمریکا یک انگلیسی را به جرم بریدن سر گروگان‌های داعش تحریم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  وزارت خارجه آمریکا با صدور 2 دستورالعمل، یک گروه و یک شخص را به اتهام حمایت از تروریسم و ایجاد تهدید علیه امنیت ملی آمریکایی‌ها، تحریم کرد.

اولین دستورالعمل در خصوص «جماعت انصار الدوله» صادر شد؛ گروهی اندونزیایی که گفته می‌شود سال 2015 و از گرد هم آمدن بیش از 20 گروه افراط‌گرا تشکیل شده و از همان راه دور، با خلیفه خودخوانده داعش بیعت کرده است.

با صدور این دستورالعمل، آمریکایی‌ها از معامله با این گروه منع می‌شوند و همچنین اموال این گروه در آمریکا یا اموالی که اعضای این گروه به اتباع آمریکایی سپرده‌اند، ضبط می‌شود.

دستورالعمل بعدی در خصوص «الکساندا آمون کوتی» صادر شد؛ یکی از اتباع انگلیس که چند سالی است برای داعش نیرو می‌گیرد و در کنار آن، گروگان‌ها را شکنجه می‌دهد و می‌کشد.

آمریکا اعلام کرده که این فرد در نگهداری و بریدن سر چند 10 گروگان که گروگان‌های غربی هم در میان آنها بوده‌اند، دست داشته؛ الکسا با یک تروریست انگلیسی مشهور دیگر یعنی محمد اموازی» یا همان «جان جهادی» که گروگان‌های آمریکایی را در برابر دوربین سر می‌برید هم دوست و همکار است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده این فرد که حالا تحت تحریم است، علاوه بر اعدام، در شکنجه‌های متنوع گروگان‌ها دست داشته است؛ الکسا گروگان‌های نگون‌بخت را با شوک برقی و غرق مصنوعی شکنجه می‌داده است.

الکساندا پدر و مادری، غنایی-یونانی دارد و در لندن بزرگ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.