افشای دست داشتن شماری از مسئولان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، در تلاش برای برکناری وزرا و نمایندگان انگلیسی مخالف این رژیم، جنجال برانگیز شده است.

پارلمان انگلیس را سفارت اسرائیل هدایت می‌کند؟

به گزارش قدس آنلاین، رسانه ها و مطبوعات انگلیس نوارهای ویدئویی را منتشر کردند که نشان می دهد مسئولان سفارت اسرائیل در لندن در تلاش برای سرنگونی وزرا و نمایندگان انگلیسی به علت مخالفت آنها با این رژیم دست دارند. افشای این نوارهای ویدئویی باعث بحث های گسترده ای در انگلیس شده است و نمایندگان حزب محافظه کار خواستار آغاز تحقیقات در این باره شدند. 
 
به گزارش المیادین، ماریا استریزولو (Maria Strizzolo) یک کارمند زن پارلمان انگلیس است که در یک ضیافت شام در یکی از رستوران های لندن با شای ماسوت (Shai Masot) مسئول سیاسی سفارت اسرائیل توطئه چینی می کنند تا آلن دانکن معاون وزیر امور خارجه انگلیس را که معروف به مخالفت علنی با شهرک سازی اسرائیل در مناطق فلسطینی بود، سرنگون کنند، زیرا او باعث بروز مشکلاتی برای اسرائیل شده بود. 
 
آلن دانکن گفته بود: شهرک سازی اقدام غیرقانونی است که در زمین یک کشور دیگر احداث می شود. این اقدام نه تنها سرقت است، بلکه فراتر از این با ابتکار و حمایت حکومت اسرائیل صورت می گیرد. 
 
در ادامه این گزارش آمده است: این دیپلمات اسرائیلی که از سمت خود در سفارت این رژیم در لندن استعفا کرد، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس را هم ابله توصیف کرده بود. این نوار ویدئویی ثابت می کند لابی صهیونیستی از پول برای تاثیرگذاشتن بر موضع سیاستمداران انگلیسی استفاده می کند. به عنوان مثال یکی از نمایندگان انگلیسی یک میلیون پوند برای پرداخت هزینه سفر شماری از اعضای حزب کارگر این کشور به اسرائیل دریافت کرده است. 
 
جیم کارام فعال سیاسی انگلیسی به المیادین گفت: منظور این مسئول اسرائیلی از سرنگون کردن وزیر انگلیسی چیست؟ آیا سرنگونی به معنای اقدامی شبیه نظامیان اسرائیلی است که به طرف فلسطینی ها تیراندازی می کنند؟ در هر صورت چنین اقدامی غیرقانونی است و دیپلمات ها حق ندارند در امور داخلی انگلیس مداخله کنند. من به عنوان یک شهروند انگلیسی اگر بخواهم یک مقام را سرنگون کنم، به صورت مسالمت آمیز و دموکراتیک او را سرنگون می کنم و به او رای نمی دهم. 
 
خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: سفارت اسرائیل در انگلیس که از این اقدام دیپلمات خود عذرخواهی کرد. آلک سالموند سخنگوی حزب ملی اسکاتلند خواستار اخراج این دیپلمات اسرائیلی شد. مسئولان دو حزب کارگر و محافظه کار هم خواستار تحقیقات در این باره شدند. رسوا شدن اقدامات لابی صهیونیستی در رسانه های انگلیسی، شکستن سکوت و سخن گفتن درباره مسایلی است که در طول سال های گذشته پرداختن به آنها ممنوع بود. این تحول می تواند همبستگی با مسئله فلسطین را در محافل سیاسی و مردمی در انگلیس تقویت کند و نیز می تواند باعث تیرگی روابط بین لندن و تل آویو شود.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.