مشهد- درصورت تحقق قول مساعد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان ۲۷۰ میلیارد ریال برای تجهیز «بیمارستان اکبر» بزودی شاهد بهره‌برداری از مجهزترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فوق تخصصی کودکان در مشهد خواهیم بود.

پایان کار خیر ان مشهدی در انتظار اقدام وزیر بهداشت

دکتر عبدالعلی خوارزمی، عضو هیأت مدیره بنیاد سرور و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با قدس آنلاین بیان کرد: بیمارستان اکبر از سال ۸۳ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اهدایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کلنگ‌زنی و از سال۸۹ به طور جدی و بی‌وقفه ساخت و ساز آن توسط بنیاد سرور و خانواده علیزاده راد انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری ازاین پروژه درمانی کودکان حدود ۴۰ میلیارد دیگر جهت تأمین تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد نیاز است که خیرین آن را تأمین خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان حدود ۲۷۰ میلیارد ریال دیگر لازم است که دکتر هاشمی، وزیر بهداشت در آخرین بازدید از این پروژه برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر ازآن قول مساعد داده و امیدواریم بتوانیم قبل از سال ۹۶ این پروژه بزرگ درمانی و فوق تخصصی کودکان را برای ارایه خدمات به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم .

دکتر خوارزمی به موقعیت خاص شهر مقدس مشهد اشاره کرد و افزود: با توجه به ۲۰ میلیون زائر در طول سال و نداشتن ظرفیت کافی پذیرش بیمارستان دکتر شیخ و مراجعه کودکان بیمار که اکثر آنها مسافر و زائر هستند، بیمارستان اکبر با ۱۶۰ تخت بستری و مجهزترین امکانات درمانی پذیرش کودکان بیمار استان‌های خراسان، استان‌های مجاور و سایر نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه را پوشش خواهد داد و این مایه مباهات است که خیرین برای ارایه خدمت به زائران آستین بالا زده و اقدام به ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان مطابق با استانداردهای روز دنیا کرده‌اند.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه با ۲۲ هزار مترمربع زیربنا در ۶ طبقه با بخش‌های اورژانس کامل، درمانگاه عمومی و تخصصی، شیمی درمانی، دیالیز، آزمایشگاه، یک طبقه کامل بخش‌های جراحی، دوطبقه بستری، ان-آی- سی یو، پی-آی- سی یو، سالن غذاخوری، کتابخانه، اتاق‌های استادان، بوستان بازی کودکان، مهد کودک و اتاق انتظار همراهان، پارکینگ برای بیماران و پزشکان انجام شده و تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال که ۱۳۰ میلیارد آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه توسط بنیاد سرور و حدود ۶۰ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی خیرین مانند آسانسور، کلید پریز، کاشی سرامیک و... هزینه شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.