بجنورد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تشکیل تیم مشاوران متخصص جهت رفع مشکلات آسیب های روانی، اجتماعی ضروری است.

استفاده از افراد متخصص برای رفع مشکلات آسیب های روانی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، براتعلی حاتمی صبح چهارشنبه در نشست کمیته مداخله در بحران با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های روانی، اجتماعی دانش آموزان ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی و ملت ایران اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور امام (ره) و رهبری بوده و در طول انقلاب اسلامی مجاهدت زیادی داشت.

وی ادامه داد:  ایشان چه زیبا به عنوان سردار جنگ از شرف مردم و از مرز و بوم کشور عزیزمان دفاع کرد و چه زیبا در عرصه های دفاع از حقوق سیاسی و اجتماعی ملت عزیز ایران حق جو و حقگو بود.

حاتمی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در جوار رحمت ایزدی به استاد و مراد خویش پیوست ولی ملت قهرمان ایران نام او را در تاریخ خود جاودانه خواهد ساخت.

وی ضمن تاکید بر ایجاد انگیزه در معلمان مدارس بیان کرد: حوزه های مختلف آموزش و پرورش باید تعاملات درون سازمانی را تقویت کند و در کنار تئوری پردازی عمل را فراموش نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: همه ی نهادها و دستگاه های اجرایی و آموزشی در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های روانی، اجتماعی دانش آموزان همکاری بیشتری داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به جایگاه نقش همسالان در آسیب های اجتماعی افزود: تأثیر گروه همسالان و دوستان در رشد شخصیت افراد کمتر از تأثیر خانواده نیست؛ چرا که فرد پس از خانواده، منحصرا زیر نفوذ این گروه قرار می گیرد.

علی شورزاده همچنین بر اجرای طرح «سنا» و ایجاد مدارسی با رویکرد ایجاد شادابی و نشاط در دانش آموزان و تخصیص نیروی مدد کار به مرکز مشاوره روانشناختی استان تاکید کرد.

وی گفت: نظارت جدّی والدین نسبت به دوست یابی فرزندان و ایجاد بستر مناسب برای احساس امنیت، آرامش، صفا و صمیمیت و درک متقابل والدین و فرزندان از جمله وظایف خانواده ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.