کاشان- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه شرط رسیدن به قدرت حرکت در راه امام و انقلاب است، گفت: حضور مردم، صدا و سیما، علما و مراجع به‌ ویژه پیام مقام معظم رهبری در مراسم تشییع پیکر هاشمی رفسنجانی نشان داد که اگر با هم باشیم قدرت واقعی ملت ایران مثال نزدنی می شود.

مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی قدرت واقعی ایران را به نمایش گذاشتند

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی شامگاه سه‌شنبه در مجلس ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد صادقیه کاشان اظهار کرد: نمایش با شکوه ملت ایران در تشییع‌ جنازه هاشمی رفسنجانی یک‌ بار دیگر ما را به وحدت، برادری، انقلابیگری و مجاهدت دهه اول انقلاب برگرداند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آخرین جلسه خود با هاشمی رفسنجانی (کمسیون زیر بنائی مجلس) اشاره کرد و گفت: تأکید وی بر مسأله وحدت و همراهی با رهبری و انسجام قوای سه‌گانه برای پیشبرد اهداف بزرگ انقلاب اسلامی بود.

وی اظهار کرد: این مرد بزرگ نشان داد که اعتبار همه ما به ادامه راه انقلاب و دلسوزی، فداکاری و تلاش برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب است.

رضایی خاطرنشان کرد: زندگی هاشمی رفسنجانی یک مدل سیاست‌ورزی و حرکت در مسیر انقلاب بود و همه ما باید تلاش کنیم که وحدتمان را حفظ و در مسیر انقلاب حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی یک مجاهد و مبارز خستگی‌ناپذیر بود که همه وجود خود را برای نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ شرایط سختی را در انقلاب نمی‌شناسم که هاشمی رفسنجانی در آنجا حضور نداشته باشد، افزود: قبل از انقلاب در حوادث سخت ستم‌شاهی زندان‌ها، استبداد و شکنجه‌ها آیت‌الله هاشمی حضور داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در روزهای سخت پیروزی انقلاب و حکومت‌ نظامی در تهران در سال‌های اول انقلاب که کودتاچی‌ها، تروریست‌ها و منافقان در تهران و کردستان و سیستان و بلوچستان آرامش را از کشور سلب کرده بودند هاشمی رفسنجانی حضور پررنگی داشت.

وی همچنین به نقش تعیین‌ کننده هاشمی رفسنجانی در دفاع مقدس و انتخاب جانشین صالح امام‌ خمینی(ره) اشاره و اضافه کرد: تا همین روزهای آخر هر جا سختی و فشار بوده هاشمی رفسنجانی نیز حضور داشته و با انقلاب و نظام همراهی کرده است.

رضایی حضور میلیونی مردم از تمام نقاط ایران اسلامی در مراسم وداع و تشییع هاشمی رفسنجانی را نشان‌ دهنده قدرشناسی و وابستگی عمیق و دلی بین مردم و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از وی با عنوان رفیق دیرین یاد کردند، آیه ۶۹ سوره نسا را مصداق این فرمایش مقام معظم رهبری دانست و گفت: رفاقت و برادری جزو ارزش‌های انقلاب است و این برادری در راه خدا با اطاعت از احکام الهی و سنت رسول اکرم(ص) و مسیر ائمه اطهار همگام شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مؤمنان اشداء علی الکفار و رحماء بینهم هستند، اضافه کرد: دشمنی ما با آمریکا و مبارزه علیه استکبار و استعمار یک مسأله لفظی نیست بلکه مسأله‌ای جدی است.

وی اضافه کرد: در شخصیت و منش مقام معظم رهبری به‌ خوبی می‌شود این دو بعد را دید و رحلت آیت‌الله رفسنجانی فرصت خوبی است تا به هر دو بعد این مسأله اجتماعی بیندیشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: باید با دشمنان جدی باشیم و از سهل‌انگاری پرهیز کنیم و با دوستانمان نیز در جبهه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رفاقت و برادری‌مان را حفظ کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.