گیلان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه طرح آبرسانی به ۳۰ روستای لنگرود به طور رسمی در ایام الله دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: این طرح با هزینه ای بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال اجرا شده است.

طرح آبرسانی به ۳۰ روستای کوهستانی افتتاح خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین ؛محمدعلی فرامینی با بیان اینکه ۳۰ روستای دوردست جنگلی و کوهستانی بخش اطاقور شهرستان لنگرود طعم شیرین آب شرب سالم و بهداشتی را احساس می کنند،گفت:طرح تامین آب شرب سالم و بهداشتی ۵۵ روستای لنگرود در قالب احداث مجتمع شهید املاکی در منطقه ای کوهستانی و جنگلی با شرایط جغرافیایی سخت در روستای واپه در دست اجراست که در فاز اول ۳۰ روستا بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان با بیان اینکه طرح مذکور به طور رسمی در ایام الله دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد،خاطرنشان کرد:این طرح با هزینه ای بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای ۴۰ هزار متر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع برای آبرسانی به این تعداد روستا، گفت: به منظور تامین کمیت و کیفیت مناسب آب آشامیدنی این روستاها یک دهنه چشمه با آبدهی ۳۰ لیتر بر ثانیه بهسازی و ۳ باب مخزن ذخیره و تعدیل فشار احداث شد.

فرامینی انتقال مصالح جهت ساخت شبکه های آبرسانی و مخازن را به دلیل بافت کوهستانی منطقه دشوار دانست و عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح،مشکل آب شرب بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی بخش اطاقور برطرف می شود.

این مقام مسئول همچنین از رفع مشکل آب شرب یک هزار و ۱۵۰ خانوار روستایی در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: یک فقره شکستگی در لوله ۱۶۰ میلی متری خط انتقال آب شرب روستای دریاسر شناسایی و با هزینه بیش از ۲ میلیون ریال مرمت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.