پس از گذشت بیش از یک سال از جنایت های متعدد رژیم سعودی علیه غیرنظامیان بی دفاع و متهم شدن آن به استفاده از بمب های خوشه ای، وزیر جنگ انگلستان از تعداد بمب های خوشه ای که کشورش به عربستان سعودی صادر کرده است، پرده برداشت.

وزیر جنگ انگلیس از تعداد بمب های خوشه ای صادر شده به عربستان پرده برداشت

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از "العهد"؛ پس از گذشت بیش از یک سال از همدستی انگلیس در تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به یمن و ارتکاب جنایت های متعدد علیه غیرنظامیان بی دفاع و نیز متهم شدن رژیم سعودی به استفاده از بمب های خوشه ای، "مایکل والون" –وزیر جنگ انگلستان- از تعداد بمب های خوشه ای که کشورش به عربستان سعودی صادر کرده است، پرده برداشت.

"مایکل والون" در نامه ای به نمایندگان پارلمان انگلیس که خواستار ارائه توضیح درخصوص فروش سلاح به عربستان سعودی شده بودند تأکید کرد که "لندن" طی سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹، پانصد بمب خوشه ای به "ریاض" تحویل داده است.

"والون" ماه گذشته گفته بود: "استفاده عربستان سعودی از این بمب ها، نقض قوانین بین المللی نیست، ولی از این کشور خواسته ایم تا باقی مانده این بمب ها را منهدم کند. "

جنبش انصارالله در یمن، پیش از این انگلستان را مسئول جنایت های عربستان سعودی علیه مردم یمن با استفاده از بمب های خوشه ای ساخت لندن دانسته بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.