قزوین - مراسم استانی بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی روز پنج شنبه ۲۳ دی ماه در استان قزوین برگزار می شود.

بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در استان قزوین برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد در سخنانی بیان داشت: نوشتن آثار و تالیفاتی مثل امیرکبیر و فلسطین توسط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سنین جوانی و دوره طلبگی نشان از جهت گیری ها و دغدغه های آن مرحوم در جهت توسعه و آبادانی کشور داشت.
وی افزود: ایشان از مبارزین سیاسی قبل از انقلاب بودند که بیش از۵۰ سال سابقه دوستی و همراهی با مقام معظم رهبری را داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بودند که در ورود حوزه های علمیه به مسائل روز و موضوعات سیاسی و اجتماعی نقش بسزایی داشتند.
امام جمعه قزوین اظهار داشت: مهمترین کانون وحدت در جامعه رهبری هستند و تعابیر و نوع نگاه آیت الله هاشمی بر این امر دلالت داشت .
وی گفت: اختلاف سلایق سیاسی نمی تواند مانع از تجلیل و قدردانی از خدمات و تلاش های ایشان باشد و امیدواریم مراسم ایشان بتواند به محور وحدت و همدلی در جامعه تبدیل شود.

درادامه: سید سعید شاهرخی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار بیان داشت: در برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که از پیشقراولان نهضت اسلامی،یار امام و همراه رهبری بودند باید همدلی و وحدت بین گروه ها اصل باشد  
وی افزود: در این مراسمات باید به ابعاد مبارزاتی،سیاسی و ویژگی های اخلاقی و شخصیتی ایشان پرداخته شودو بهترین تعابیر درباره ایشان در پیام تسلیت مقام معظم رهبری  نمود دارد که باید سرلوحه تحلیل ها و سخنرانی ها درخصوص شخصیت و اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار بگیرد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر لزوم برنامه ریزی فرمانداران برای برگزاری مراسم بزرگداشت در سطح شهرستان ها و مناطق خاطرنشان کرد: فرمانداران در برگزاری مراسم تعامل و همکاری لازم را با ائمه جمعه داشته باشند و با مدیریت دقیق و درست مراسمی درشان این شخصیت انقلابی و مجاهد نستوه برگزار کنند.
شاهرخی تصریح کرد: براساس هماهنگی ها و توافقات به عمل آمده مراسم استانی بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی روز پنج شنبه ۲۳ دی ماه راس ساعت ۱۰ صبح در مسجد محمد رسوالله قزوین برگزار می شود.
وی بیان داشت:این مراسم با محوریت و هماهنگی  و همکاری مشترک نماینده ولی فقیه در استان و فریدون همتی استاندار قزوین برگزارخواهد شد و انتظار می رود به پاس قدردانی از خدمات و تلاش های  کم نظیر این یار امام و همراه رهبری همه گروه ها و اقشار مختلف حضور باشکوه و گسترده ای در این مراسم داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.