وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، اگر موشک کره شمالی تهدیدآمیز نباشد، واشنگتن لزوما آن را ساقط نخواهد کرد.

کارتر: تنها در صورت تهدیدآمیز بودن، موشک کره شمالی را ساقط می‌کنیم

به گزارش "قدس آنلاین"، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: اگر موشک کره شمالی تهدیدآمیز نباشد، ارتش آمریکا به جای رهگیری و ساقط کردن آن به جمع‌آوری اطلاعات از این موشک خواهد پرداخت.

این اظهارات اشتون کارتر به دنبال پیام توئیتری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درخصوص جاه‌طلبی‌های کره شمالی مطرح شد.

ترامپ گفت: تلاش‌های کره شمالی برای ساخت موشک اتمی که بتواند به آمریکا برسد هرگز به ثمر نخواهد نشست.

این در حالی است که ترامپ هیچ صحبتی درباره برنامه‌هایش برای متوقف کردن این موشک نکرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو میلادی اعلام کرد که کشورش به مراحل پایانی در ساخت یک موشک اتمی دوربرد رسیده است.

اشتون کارتر در آخرین سخنرانی خود گفت: اگر فرض شود که موشک دوربرد کره شمالی تهدیدآمیز است، فوراً رهگیری خواهد شد اما اگر تهدیدآمیز نباشد لزوماً این کار را انجام نخواهیم داد؛ چراکه این مساله به نفع ماست نخست آنکه موجودی رهگیر خودمان را حفظ می‌کنیم و دوم آنکه به جمع‌آوری اطلاعات از این موشک می‌پردازیم.

جوزف دانفورد، افسر ارشد ارتش آمریکا که به عنوان مشاور نظامی ارشد ترامپ باقی خواهد ماند، در این نشست حضور داشت و موافقت خود را با اظهارات کارتر مطرح کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد: هر زمان که رهبر کره شمالی دستور دهد، موشکی پرتاب خواهد شد و سیاست خصمانه آمریکا عامل توسعه تسلیحاتی کشورمان است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.