کره جنوبی می‌گوید، کره شمالی ذخایر پلوتونیوم کافی را برای تولید ۱۰ بمب هسته‌ای در اختیار دارد.

کره شمالی پلوتونیوم کافی برای تولید ۱۰ بمب اتمی را دارد

به گزارش "قدس آنلاین"، یک هفته پس از انکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ در آستانه آزمایش یک فروند موشک بالستیک قاره پیما قرار دارد، کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی ذخایر پلوتونیوم برای تولید ۱۰ بمب اتمی را دارد.

کره شمالی که تاکنون ۵ آزمایش اتمی انجام داده و موشکهای زیادی را شلیک کرده، ظاهرا قصد دارد در سال ۲۰۱۷ نیز برنامه های موشکی و اتمی خود را ادامه دهد و اکنون به دنبال دستیابی به تسلیحاتی است که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

کارشناسان نظامی اعلام کرده اند که گرچه کره شمالی احتمالا به آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما نزدیک شده است ولی هنوز چند سال زمان نیاز خواهد بود تا این سلاح را تکمیل کند.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: کره شمالی تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۵۰ کیلوگرم پلوتونیوم در اختیار داشته که این مقدار پلوتونیوم برای تولید ۱۰ بمب اتمی کافی خواهد بود. ذخایر پلوتونیوم کره شمالی ۸ سال قبل به ۴۰ کیلوگرم رسیده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی افزود: کره شمالی توانایی قابل توجهی برای تولید تسلیحاتی بر پایه اورانیوم با غنای بالا دارد.

اندیشکده آمریکایی موسسه علوم و امنیت بین الملل در ماه ژوئن اعلام کرد که زرادخانه اتمی کره شمالی شامل بیش از ۲۱ بمب است، این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ تا ۱۶ بمب رسیده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.