سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت رفاه گفت: تمام استعلام‌هایی که برای تعیین تعرفه‌ها نیاز بوده انجام شده و اکنون در مرحله جمع‌آوری اطلاعات هستیم و هنوز زود است نسبت به رشد نرخ آن اظهار نظر شود.

خبرهای جدید از تعرفه‌های درمانی سال ۹۶/ اعلام نرخ تعرفه موکول به تعیین تکلیف شورای عالی بیمه

به گزارش «قدس آنلاین»،  کاظم میکائیلی گفت: برای تعیین تعرفه‌های درمانی سال ۹۶ ابتدا باید استعلام‌های خاصی را از مراکز ذی‌صلاح بگیریم به همین منظور از بانک مرکزی برای نرخ تورم سال از معاونت وزارت کار برای مطلع شدن از میزان رشد حداقلی حقوق و دستمزد استعلام‌هایی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین از سازمان برنامه و بودجه در مورد رشد سرانه در سال آینده و میزان بودجه‌ی که رشد داده‌اند؛ همچنین دریافت استعلام و پیشنهاد از راده‌کنندگان اصلی خدمات درمانی استفاده شده که سازمان نظام پزشکی به عنوان نماینده اصلی صنف و وزارت بهداشت به عنوان ارائه کننده خدمات بستری این استعلام‌ها را پاسخ داده‌اند.

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت رفاه گفت: بنابراین تمام استعلام‌هایی که برای تعیین تعرفه‌ها نیاز بوده انجام شده و باید جمع‌بندی شوند تا درنهایت جلسات کارشناسی آن آغاز شود ما اکنون هنوز در مرحله جمع‌آوری اطلاعات هستیم.

وی ادامه داد: بعد از جمع‌آوری اطلاعات جلسات کارشناسی حول محور مسائلی مانند تورم و رشد حداقلی حقوق برگزار و نسبت به تعرفه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

میکائیلی تصریح کرد: بنابراین اکنون نمی‌توانیم میزان دقیق رشد تعرفه‌ها را بگوییم چرا که باید بودجه سال ۹۶ مصوب شود تا براساس آن میزان رشد تعرفه مشخص و اعلام شود.

وی افزود: در شرایطی که دولت و بیمه‌ها بدهکار هستند و شاهد افزایش هزینه‌ها هستیم عملا رشد تعرفه‌ها بسیار مشکل است.

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت رفاه در رابطه با اینکه آیا اعلام نرخ تعرفه‌ها تا پایان سال شدنی‌ خواهد بود، گفت: طی این سال‌های اخیر فقط یک بار اتفاق افتاده که تعیین تعرفه‌ها به سال بعد موکول شود. آن هم به دلیل تدوین کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات و بار مالی ناشی از آن بوده که پیچیده شد و به نتیجه نرسیده والا تا قبل از پایان سال و اسفند ما ه نسبت به تعرفه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

میکائیلی در رابطه با تأثیر پیشنهاد انتقال شورای عالی بیمه از وزارت رفاه به بهداشت بر تعیین تعرفه ها گفت: احتمالا تا زمانی که در رابطه با این پینشهاد تعیین تکلیف دقیق نشود و شورای نگهبان آن را تایید نکند جلسات کارشناسی برای تعیین تعرفه‌ها با آن شدتی که مدنظرمان است برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.