یک فرمانده ارشد عراقی پیش بینی کرد که عملیات آزادسازی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش ظرف سه ماه آینده یا کمتر به نتیجه خواهد رسید.

فرمانده عراقی: موصل کمتر از سه ماه دیگر آزاد می شود

به گزارش "قدس آنلاین"، طالب شقاطی فرمانده عراقی سه شنبه شب در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، آزادسازی شهر موصل ظرف سه ماه یا کمتر را 'امکان پذیر' دانست.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که اعلام زمان دقیق طول نبرد موصل به دلیل غیرمتعارف بودن این نبرد دشوار است.
شقاطی نبرد موصل را 'جنگ چریکی' توصیف کرد و یادآور شد که متغیرهای زیادی در آن وجود دارد.
عملیات بزرگ موصل با حضور حدود ۳۰ هزار نیروی عراقی در اکتبر (۲۶ مهرماه) آغاز شد.
تاکنون حدود یک سوم این شهر آزاد شده است.
ژنرال استیون تاونسند فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا چندی پیش ادعا کرده بود که عملیات موصل ممکن است دو سال طول بکشد.
الحشد الشعبی نیز ادامه یافتن نبردها در عراق علیه داعش تا دو سال دیگر را بعید دانسته و اعلام کرده است که ظرف چند ماه موصل از لوث تروریست های داعش پاک خواهد شد.
به گفته فرمانده عملیات نظامی مشترک عراق، از تعداد حمله های تروریستی از جمله خودروهای بمب گذاری شده داعش کاسته شده است. براساس برآورد وی، بمب گذاری های داعش در قیاس با روزهای نخستین آغاز عملیات موصل، به نصف کاهش یافته است.
وی با اشاره به گروه های مختلف نیروهای عراقی شرکت کننده در عملیات موصل، یادآور شد که نیروهای ویژه عراق تنها نیروهایی هستند که از مهارت های لازم برای جنگ با داعش برخوردارند.
وی افزود: تنها نیروهایی که قابلیت رزم چریکی دارند نیروهای ویژه هستند، زیرا از انعطاف و سرعت عمل کافی برخوردارند.
این فرمانده عراقی همچنین به لزوم ادامه پشتیبانی ائتلاف آمریکا برای ادامه عملیات موصل اشاره کرد و درباره میزان حمایت آمریکا از این عملیات پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ گفت: ما معتقدیم که حمایت دوستان آمریکایی مان همچنان ادامه خواهد داشت.
شقاطی تاکید کرد که معتقد است آغاز نبرد موصل پایان داعش را در عراق رقم زده است. وی در عین حال یادآور شد که این کشور پس از شکست داعش در موصل نیز در بلند مدت با چالش های تروریستی روبرو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.