بجنورد- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان شمالی گفت: باید همه مسئولان و مردم در جهت استمرار نظام جمهوری اسلامی گام بر دارند.

همه باید در جهت استمرار نظام جمهوری اسلامی گام برداریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد تقی عزیزی صبح چهارشنبه در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد انقلاب بجنورد اظهار داشت: باید همه مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی، بدانیم که اختلاف در بینش ها، نباید در هدف تاثیر گذار باشد و باید هدف همه ما، پایداری جمهوری اسلامی که بر روی پایه های خون شهدا بنا شده است، باشد.

وی افزود: آیت الله هاشمی در زندگی خود با مبارزه، صبوری، تحمل و هم اکنون نیز با ارتحال، خدمت عظیمی همانند وحدت کلمه به این ملت کردند.

وی همچنین ادامه داد: پیرو همین وحدت کلمه، طی این چند روز فضای خوب و لذت بخشی درکشور ایجاد شد که امیدواریم استمرار خوبی داشته باشد.

وی افزود: تیزهوشی آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب شد در طول انقلاب در برخی موارد که با مشکل مواجه می شدیم با هوشیاری این مرد بزرگ بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

عزیزی یادآورشد: در دوران دفاع مقدس به وسیله همین تیزهوشی، رزمندگان در جبهه ها توانستند به یک پیروزی استراتژیک و دسترسی به چاه های نفت عراق دست یابند.

وی تاکید کرد: اساسا ما درسی که در این چند روز گرفتیم این بوده که آنچه باعث استمرار خدمات افرادی چون هاشمی شده وحدت کلمه بوده و باید به‌خوبی های همدیگر را ببینیم و همواره  در کنار هم باشیم.

وی خاطر نشان کرد:باید به وجود وحدت کلمه و محبت به دیگران و دیدن خوبی ها و ضعف ها توجه کرد زیرا برخی از افراطی های تندرو می گویند دیدید که رهبر انقلاب در نماز میت بعضی از قسمت ها را قرائت نکردند، در حالی که این سخنان ظلم است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان شمالی اظهار داشت: چرا این قلب های بیمار، پیام های دیگر را نمی بینند و انگشت بر روی برخی از ضعف ها که خود آن را ضعف می شمارند می گذارند.

وی ادامه داد: سیاست هدف نیست بلکه راه و روش بوده، و هدف استمرار انقلاب اسلامی و نظام جمهوری است آنچه که از راه و روش این یاردیرین امام راحل برای عزت ملت ایران آموختیم، اعتدال، تحمل، میانه روی و صبوری بوده است.

وی یاد آورشد: در دوران جنگ آیت الله هاشمی از امام خواستند تا قطعنامه را بپذیرند و تمام مسئولیت آن را برعهده ایشان بگذارند و گفتند اگر مشکلی پیش آمد من را اعدام کنید، اگر این قطعنامه در آن زمان صادر نمی شد، شاید امروز دارای این عزت کرامت و جایگاه نبودیم.

حضور گسترده مردم در مراسم آیت الله رفسنجانی دشمنان را نامید کرد

امام جمعه گرمه نیز در آئین بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در مراسم وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی، دشمنان را ناامید و زمین‌گیر کرد، تصریح کرد: پیام بزرگ این حضور وحدت ملی و پیروی از ولایت فقیه بود.

حجت‌الاسلام تاتاری با اشاره به شخصیت نستوه ایشان اظهار داشت: هاشمی یک شخصیت آزادیخواه و ممتاز در نهضت انقلاب بود که بیش از ۶۰ سال از عمر خود را صرف خدمت به مردم و انقلاب کرد.

وی بیان کرد: این یار دیرین امام راحل (ره )در زمان شکل‌گیری شورای انقلاب اسلامی، نخستین قانون اساسی و شورای انقلاب نقش برجسته‌ای داشت و نقطه نظرات وی همواره چراغ راه نیروهای انقلابی بود.

حجت‌الاسلام تاتاری با بیان اینکه حضور گسترده مردم در مراسم وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی، دشمنان را ناامید و زمین‌گیر کرد، تصریح کرد: پیام بزرگ این حضور وحدت ملی و پیروی از ولایت فقیه بود.

وی گفت: تلاش و مبارزه برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران، از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرد بزرگ است که برای همیشه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه گرمه همچنین خاطر نشان ساخت: تلاش دشمن، ایجاد رخنه در بین مردم و به تبع آن نفوذ به مراکز حساس کشور است که همه مردم و مسئولین بایستی در برابر این نقشه های دشمن هوشیار باشند.

وی با تقدیر از حضور حماسی مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: این حضور پرشور مردم نشانه جایگاه والای این مرد انقلابی و عشق مردم به روحانیت است.

حجت‌الاسلام تاتاری همچنین با اشاره به بد اخلاقی برخی افراد خاص و معاندان نظام اسلامی در چند روز اخیر افزود: این افراد همان کسانی هستند که در روز قدس با بطری آب به صحنه آمدند و وظیفه مردم در چنین مواقعی تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است.

آیت الله رفسنجانی از استوانه های انقلاب بود

امام‌ جمعه شیروان نیز صبح چهارشنبه در آیین گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در این شهرستان نیز گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از استوانه‌های انقلاب بود که مجاهدت‌های زیادی را برای انقلاب اسلامی داشت.

حجت‌الاسلام حسین کوثری با تسلیت رحلت این مجاهد نستوه، از هاشمی رفسنجانی به‌عنوان یکی از چهره‌های ارزنده و استوانه‌های انقلاب یاد کرد و اظهار کرد: : ایشان از یاران دیرین امام قبل و بعد از انقلاب بود و یکی از دوستان صمیمی رهبر انقلاب بودند.

وی افزود: افرادی  که در جریان‌های سیاسی فعالیت دارند، باید دارای برنامه‌ریزی، شجاع و درایت باشند که آیت‌الله رفسنجانی این خصایص و ویژگی‌ها را داشت.

وی تصریح کرد: این شخصیت  با مدیریت خوبی که در زمان خود در مناسبت‌های مختلفی داشت، در این مسیر به‌خوبی انجام ‌وظیفه کرد.

کوثری از این شخصیت به‌عنوان یکی از صحابه واقعی امام و رهبری یادکرد و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منویات و رهنمودهای آنان را عملی می‌کرد.

امام جمعه شیروان ادامه داد:  در مدتی که وی مسوولیت های مختلفی را در کشور عهده‌دار بود و با فراز و نشیب‌های که در برخی از شرایط به وجود آمده بود، توانست به‌خوبی با آن مبارزه کرده و به مردم خدمات صادقانه ارائه کند.

 وی به تلاش‌های مختلف دشمنان در ایجاد تفرقه بین مسوولان اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نتوانستند با ترفندهای مختلفی که هرروز برای کشور و نظام ایجاد می‌کرد از وجود ایشان سوءاستفاده کند و بین ایشان و رهبری جدایی ایجاد کند.

 امام‌جمعه شیروان با یادآوری اینکه حیات وزندگی علماء مایه خیروبرکت است اضافه کرد: امیدواریم همه بتوانیم از عملکرد خوب این شخصیت درس گرفته و در عمل برای کشور فردی مفید و موثر و در عمل مطیع رهبر و انقلاب باشیم.

وی بیان داشت: ارتحال این عالم بزرگ و حضور پرشور آحاد مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری مایه وحدت و انسجام و محور انقلاب در آستانه برگزاری انتخابات شد.

وی همچنین از مردم خواست تا با حضور گسترده خود در برنامه‌های یوم‌الله دهه فجر و انتخابات بزرگ شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری شرکت و توطئه دشمنان را به یاس تبدیل کنند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم‌زمان با مرکز استان خراسان شمالی در سایر شهرستان‌های، اسفراین، جاجرم و رازو جرگلان نیز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.