بجنورد- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از افزایش اعتبارات تملک دارایی کتابخانه‌های این استان در سال جاری خبر داد.

تملک دارایی کتابخانه های خراسان شمالی افزایش یافت

علی‌محمد جهانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: به‌منظور تقویت هرچه بیشتر زیرساخت‌های کتابخوانی در استان اعتبارات تملک دارایی برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری به مبلغ پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی افزود: از کل این اعتبار مصوب برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، مبلغ دو میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال  تخصیص داده شده است.

وی همچنین ادامه داد: با اختصاص این اعتبار تمام کتابخانه های عموم اعم از شهری و روستایی به امکانات جدید کتابخانه ای شامل انواع قفسه کتاب و نشریات کودک و بزرگسال، قفسه مواد دیداری شنیداری، ویترین کتاب، میز و صندلی مطالعه، میز امانت، رایانه، پرینتر، اسکنر، بارکدخوان، آبسردکن و دستگاه تصفیه آب مجهز می شوند.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که حتی گردشگران به عنوان یک اثر فاخر از آن دیدن کنند، یادآورشد: اگر فضای کتابخانه از استانداردها و مبلمان مناسبی برخوردار باشد، بازدید کنندگان زیادی را جذب خود می‌کند.

 جهانی فرهنگ را زیرساخت توسعه دانست و خاطرنشان کرد: نگرش، توسعه فرهنگی منطقه و افزایش سطح آگاهی مردم در اولویت قراردارد و توجه به کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز در نقاط روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی افزود: هدف و برنامه اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری، بهسازی و شاداب سازی وضعیت کتابخانه‌های موجود در استان است که اخیراً کتابخانه عمومی علامه دهخدا بجنورد نیز بهسازی شده است.

وی هم‌چنین به نقش مهم خیران در ساخت، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مباحثی که در حوزه کتابخانه‌سازی باید مدنظر قرار گیرد، جهت‌دهی فعالیت‌های خیّری به سوی تجهیز و تعمیر فضاهای موجود کتابخانه‌ای است.

وی ادامه داد: استفاده از کمک خیران و اعتبارات دهیاری ها برای توسعه و عمران روستاها و استفاده از ظرفیت های موجود روستاها مانند ساختمان های بدون کاربری و  بازسازی برای اقدامات فرهنگی مانند کتابخانه از فعالیت های خیرین حوزه روستاها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.