شهرکرد-مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در طول ۳ سال گذشته بیش از ۱۵۷ تن فرآورده خام دامی فاسد در چهارمحال و بختیاری کشف و معدوم سازی شده است.

بیش از  ۱۵۷ تن فرآورده خام دامی فاسد در استان کشف و معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالمحمد نجاتی با اشاره به اصلاح و سامان‌دهی و سالم‌سازی گوشت قرمز با ماندگاری در شرایط پیش‌سرد در کشتارگاه‌های دام استان گفت: در ۳ سال گذشته بیش از  ۶۰ درصد بیماری‌های مشترک تب مالت و سل در گاوداری‌های صنعتی استان کاهش یافت.

نجاتی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های دامپزشکی در سراسر استان افزود: ۲ واحد خانه بهداشت دامپزشکی در بخش‌های بازفت و صمصامی شهرستان کوهرنگ راه‌اندازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: ممنوعیت عرضه، فروش و مصرف مرغ زنده در سطح استان، ردیابی باقیمانده آنتی‌بیوتیک و اجرای طرح کد رهگیری در گوشت مرغ، کنترل تقلبات شیر، ردیابی ماده مالاشیت‌گرین در ماهیان پرورشی استان و ضبط و معدوم‌سازی ماهی و برخورد قضایی با مصرف‌کنندگان این ماده سمی از جمله فعالیت‌های دامپزشکی استان در طول فعالیت سال های اخیر است.

وی خاطرنشان کرد: در طول ۳ سال گذشته گواهی بهداشتی صادرات بیش از ۱۲ تن فرآورده‌های دامی و خوراک آبزیان و ۱۳ هزار رأس دام زنده به کشورهای مختلف صارد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.