۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 492099

جشنواره فیلم فجر در شیراز از ۱۶ بهمن ماه آغاز می‌شود و با ۲۲ فیلم به استقبال فجر سی و پنجم می‌رود.

میزبانی شیراز از جشنواره فجر

به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم فجر استانی همزمان با سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در شیراز خبر داد.

وی  با بیان این که شیراز امسال به مدت ١٠ روز میزبان ٢٢ فیلم جشنواره فیلم فجر خواهد بود، اظهار داشت: این جشنواره از ١٦ تا ٢٦ بهمن ماه با ٤ اکران روزانه در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما خواهد بود.  

وی در خصوص زمان اکران این ٢٢ فیلم نیز گفت: زمان‌بندی اکران فیلم‌ها هنوز مشخص نیست اما برای جلوگیری از فشردگی اکران‌ها در تلاش هستیم تا با رایزنی با وزارتخانه و همچنین سازمان امور سینمایی، اکران فیلم‌ها را به صورت همزمان در دو سالن داشته باشیم.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح بیشتر این موضوع ابراز داشت: براساس تمهیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی، اکران فیلم صرفاً در سالن‌هایی با ظرفیت بیش از ٥٠٠ نفر امکان‌پذیر است و هر استان تنها می‌تواند در یک سالن اکران داشته باشد، اما با توجه به کثرت علاقه‌مندان به سینما در استان فارس، رایزنی‌هایی را با وزارتخانه و سازمان امور سینمایی انجام می‌دهیم که در صورت امکان، سالن دومی را به استان فارس اختصاص دهند که اگر مورد موافقت قرار گیرد به احتمال قوی سینما سعدی شیراز به عنوان سالن اکران فیلم‌های فجر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رنجبر در همین زمینه، به تلاش شهرهای مشهد، اصفهان و تهران برای در اختیار گرفتن سالن دوم اشاره و خاطرنشان کرد: این قول را به مردم می‌دهیم که پس از تهران، اولین استانی باشیم که علاوه بر امکان اکران در ٢ سالن، برای نخستین بار جشنواره فیلم فجر را در یکی از شهرستان‌ها نیز برگزار کنیم.
پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نقل از رنجبر نوشت: نبود ظرفیت کافی به لحاظ استانداردهای وزارتخانه و سازمان سینمایی باعث شده تا حضور سینماهای خصوصی در جشنواره امکان پذیر نباشد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه تهیه بلیت جشنواره را از طریق سایت سینماتیکت امکان پذیر دانست و گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره به مراتب پربارتر از سال‌های قبل خواهیم بود چرا که فیلم‌های ارائه شده به جشنواره به لحاظ کیفی و کمی در سطح بالایی قرار دارند. نکته حایز اهمیت دیگر این است که فیلم‌ها به صورت همزمان با تهران در شیراز به نمایش درمی‌آیند و هیچ اکرانی را زودتر و یا دیرتر از تهران نخواهیم داشت.
رنجبر با بیان این که بیش از ٨٠ درصد فیلم‌های جشنواره امسال در شیراز به نمایش درمی‌آید، اظهارداشت: امسال از ١٦ تا ٢٦ بهمن هر روز ٢ فیلم در ٢ نوبت اکران می شود که مجموعاً هر روز ٤ اکران را تجربه خواهیم کرد. در عین حال رایزنی‌های لازم برای حضور عوامل تولید فیلم همزمان با اکران در شیراز انجام می‌شود که امیدواریم توأم با برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های آموزشی باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.