بوشهر- مراسم بزرگداشت حماسه ۲۲ دی سالروز دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا برگزار شد.

 دستگیری تفنگداران آمریکا نشان دهنده شجاعت سیاسی در عمل نظامی است
به گزارش قدس آنلاین، جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم گفت: شان حقیقی نیروی دریایی ما شکست هیمنه استکبار در کل خلیج فارس است. هر چند ابعاد تاکتیکی حماسه ۲۲ دی در دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا به ظاهر کوچک بود و مسلما دستگیری چند تفنگدار دریایی شان حقیقی نیروی دریایی ما نیست شان ما بسیار فراتر است.
سردار حسین سلامی افزود:  اما پیامدهای سیاسی و راهبردی این ماجرا بسیار وسیع و جهانی است، زیرا این عمل نشان دهنده  اراده ملت ایران برای دفاع از ارزش ها و منافع اهداف خویش است.
وی گفت: دستگیری تفنگداران آمریکا نشان دهنده یک شجاعت سیاسی در عمل نظامی است که بر بستر خلیج فارس شکل گرفت. بنابراین در سطح سیاسی این واقعه جهانی است. این حماسه نشان داد  فرزندان انقلابی این سرزمین و ملت پاسداران حریم این انقلاب و وطن عزیز در هر نبردی  با هر مقیاسی این گونه عمل می کنند.
سردار سلامی افزود: هر ملتی و هر نیروی مسلحی بر اساس عمق نگاه خود به دشمن عمل می کند. جهان بینی ملت ایران بر اساس رهبران بزرگ  و انقلابی اش  شکل گرفته است.رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام شجاعانه در دستگیری تفنگداران آمریکا را عملی به هنگام و حماسه ای جاودان لقب داد.
وی گفت غلبه بر دشمن بر اساس غلبه ایمان بود  و گرنه در سلاح دشمنان بسیار قدرتمندتر هستند. اما حقیقت قدرت چیزی است که خداوند در قلب ها  و روح های بلند نهفته است. ایمان عامل اصلی غلبه بر کفار است هر چند عددها نابرابر باشد.صحنه ۲۲ دی تجلی غلبه ایمان بود و دیدید دشمن هیچ عکس العملی نه در بعد نظامی و نه در صحنه سیاسی نتوانست نشان دهد.
سردار سلامی افزود: افتخار ما  به سلاح و تجهیزات و تاکتیک ها نیست به انسان هایی است که با قلب هایشان می جنگند از هیچ چیزی نمی هراسند.
وی گفت: ما به برکت انقلاب اسلامی از گورستان جهل مدرن خارج شدیم . هنر و شاهکار امام این بود که یک ملت افسون شده را از خواب بیدار کرد. قیامتی واقعی رخ داد  دشمن خدا و اسلام و ایران را از این سرزمین راندیم  و مسیری جدید برای ایران و جهان اسلام شکل گرفت.
سردار سلامی افزود: جاذبه شخصیتی امام و رهبر معظم انقلاب فضای یک جهاد بزرگ را در مقابل مسلمانان برای بازپس گیری هویت و سرمایه های به غارت رفته شان گشود و اسلام زنده شد و به متن حیات سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی جهان وارد شد. جغرافیای قدرت در جهان تغییر کرد و ما و مسلمانان فرصتی برای ساختن بک جهان جدید یافتیم.
وی گفت: امروز دیگر مسلمانان فرش قرمز زیر پای استعمارگران نمی گسترند  و تنگ تر شدن فضای تنفس سیاسی جهان غرب در کشورهای اسلامی یک واقعیت است.
سردار سلامی افزود: چرا دراین چهار دهه گذشته جنگ های مهم جهان در غرب آسیا شکل گرفته است زیرا دشمنان اسلام منافع حیاتی در جهان اسلام دارند که چهار دهه است بمب های خود را بر سر مسلمانان در این منطقه فرو می ریزند.اما اکنون موازنه شکل گرفته و تعادل قوا برقرار شده است . مسلمانان توانسته اند جنگ را علیه استعمار طولانی کنند. هر چه دشمنان هزینه می کنند دیگر دستاوردی ندارد.
وی گفت: دشمنان از جنگ تا فتنه انگیزی و تفرقه افکنی  و انزوای سیاسی و ایجاد ارعاب و ترور هر چه توانسته اند انجام داده اند اما نتیجه این شد که تاقیر قدرت ملت ایران هزاران کیلومتر فراتر از مرزها انرژی های جهان اسلام را به هم گره زد و دشمنان را در رسیدن به اهداف شان ناکام کرد.
سردار سلامی افزود: ما در این مسیر روشن با ثبات قدم پیش می رویم  اما نمی توانیم تفکرات غرب گرایانه به فضای سیاسی اجتماعی کشور رسوخ کند ما می خواهیم مسلمانان مستقل و آزاد و آباد و مقتدر و ایمن زندگی کنند.ما هیچ راهی جز مستقل بودن و بی تاثیری از اراده قدرت ها و تبعیت از رهبری برای دستیابی به سعادت و امنیت نمی شناسیم.
وی گفت: ما راههای دیگر را تجربه کرده ایم یا در تجربه دیگران دیده ایم. ما دیده ایم که انقلاب های مردمی متکی بر رهبران غیر الهی شکست خوردند. ما راههای تجربه شده و شکست خورده را انتخاب نمی کنیم.ملت ما در صحنه هستند و به قله های بزرگ می اندیشند و فاتح این قله ها هستند.  
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه مستقر در بوشهر هم گفت در ۲۲ دی ۹۴ ده تفنگدار دریایی آمریکا با دو فروند شناور نظامی با تجهیزات ناوبری و تسلیحات پیچیده در اطراف جزیره فارسی دستگیر شدند.
سردار علی رزمجو افزود: نیروهای سپاه با استقرار در خلیج فارس از مرزهای آبی کشور در خلیج فارس دفاع شکست ناپذیر می کنند.در محیطی و شرایطی که آمریکا و فرانسه تحرکات خود را در اطراف استان بوشهر در مرزهای آبی گسترده  کرده بودند این حماسه خلق شد. در حالیکه ناوهای ترومن و شارل دوگل با اسکورت ها در منطقه جولان می دادند اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این کار بزرگ کار خدا بود  و خداوند حلقه های زنجیر را به هم پیوسته کرد و این حماسه بزرگ به وقوع پیوست.
وی گفت: یکبار دیگر حماسه شهید رئیسعلی دلواری و شهدای خلیج فارس در دی ماه ۹۴  رقم خورد و آمریکایی ها توسط بوشهری ها تحقیر شدند.
در این مراسم از نیروهای شرکت کننده در دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا در اطراف جزیره فارسی در خلیج فارس قدردانی شد.  
  همچنین ساخت سریال مردان نادر تولید صدا و سیمای مرکز بوشهر آغاز شد. این سریال ۳۰۰ دقیقه ای  به مبارزه شهدای خلیج فارس به فرماندهی شهید نادر مهدوی با متجاوزان آمریکایی در خلیج فارس می پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.