"توجه کمی به صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا شده که درباره استراتژی استفاده از افزایش حضور داعش در سوریه و عراق برای اعمال فشار بر دولت دمشق صحبت کرده بود."

واشنگتن تایمز: اوباما امیدوار بود از داعش برای براندازی دولت اسد استفاده کند

به گزارش "قدس آنلاین"، روزنامه واشنگتن‌تایمز با ذکر این مقدمه نوشته است: کمی پیش از حضور نیروهای روسی در سوریه برای کمک به بشار اسد، رییس جمهوری این کشور، دولت باراک اوباما، رییس جمهوری در حال کناره گیری آمریکا تخمین زد که افزایش حضور داعش در منطقه می‌تواند به عنوان اهرم فشار علیه بشار اسد در نظر گرفته شود تا وی را برای مذاکره با دولت واشنگتن تحت فشار قرار دهد.

واشنگتن تایمز با استناد به اظهارات محرمانه جان کری، وزیر خارجه آمریکا این مطالب را منتشر کرده است.

این مطالب از شنود افشا شده مذاکرات غیر علنی میان جان کری و فعالان سوری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر سپتامبر ۲۰۱۶ است.

اگرچه برخی از جزئیات این نشست گزارش شده اما توجه کمی بابت حرف‌های جان کری درباره استراتژی استفاده از داعش برای تحت فشار قرار دادن بشار اسد شده است.

باراک اوباما مکررا گفته بود که رهبری سوریه باید کناره گیری کند تا جنگ داخلی در این کشور پایان یابد.

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه هرگونه اظهارنظر درباره استفاده از داعش برای اعمال فشار بر دولت سوریه را رد کرد اما گزارش منتشر شده درباره صحبت‌های جان کری گمانه زنی‌هایی را درباره این مساله به وجود آورده است.

جان کری در شنود منتشر شده گفته است: دلیل حضور روسیه در سوریه این است که داعش در این کشور بسیار قدرتمند شده است. احتمال دارد که داعش به دمشق برود و پیشتر هم برود. ما بر اوضاع نظارت داریم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.