معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید بزرگان انقلاب را به جوانان معرفی کرد، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی همیشه ‌یک سرباز آماده در خدمت نظام اسلامی بود.

مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی همیشه ‌یک سرباز آماده در خدمت نظام اسلامی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی که در حرم مطهر احمدی و محمدی برگزار شد، اظهار داشت: جوانان باید بدانند که نهضت اسلامی چگونه شکل گرفت و بزرگان انقلاب برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی چه کردند. 

وی با بیان اینکه تمامی رهبران بزرگ تاریخ و پیامبران اولولعزم برای اجرای فرامین الهی یارانی وفادار داشتند، گفت: درباره نهضت اسلامی ایران نیز مشیت الهی بر آن قرار گرفته بود که انقلاب اسلامی از جنس انقلاب انبیا در ایران رخ دهد آن هم زمانی که دنیا بین دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود. 

انصاری با بیان اینکه در آن زمان ایران نقطه اتکای رژیم صهیونیستی و ابزاری در دست آمریکا بود، افزود: امام خمینی نهضت خود را برای هموار کردن مسیر ملت به سمت خدا آغاز کرد و از همان ابتدا یارانی پیرامون امام بودند که وی را همراهی می‎کردند یکی از یاران امام طلبه جوانی به نام هاشمی رفسنجانی بود. 

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه نهضت امام خمینی در 14 سال شکل گرفت، خاطرنشان کرد: زمانی که امام را تبعید کردند و اجازه فعالیت به وی داده نمی‎شد، نهضت توسط یاران و شاگردان امام افرادی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید سعیدی، مقام معظم رهبری و مرحوم هاشمی رفسنجانی ادامه یافت. 

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی همیشه چون یک سرباز آماده در خدمت نظام اسلامی بود، تصریح کرد: در زمان رژیم شاهنشاهی، مرحوم هاشمی را به مدرسه افسری می‎فرستند اما آنچنان در مدرسه افسری فعالیت کرد و ارتشی‎ها را به انقلاب فراخواند که رژیم از کار خود پشیمان شد. 

انصاری با بیان فعالیت‌های انقلابی هاشمی رفسنجانی در داخل و خارج از کشور بیان کرد: رژیم شاهنشاهی بارها مرحوم هاشمی را به زندان انداخت و شکنجه‎های زیاد و طاقت‎فرسا می‎داد اما مقاومت این یار امام به اندازه‎ای بود که شکنجه‌گران به ستوه آمدند و خسته شدند. 

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه مرحوم هاشمی هر بار پس از زندان و شکنجه به مبارزه برمی‎گشت، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی 5 تن را به عنوان هسته اولیه شورای انقلاب تشکیل می‎دهند که نام هاشمی رفسنجانی در میان این 5 تن دیده می‎شود و پس از مدتی نیز مقام معظم رهبری نیز به این هسته می‎پیوندند. 

وی با اشاره به نقش مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس و ابتدای انقلاب گفت: در اوج کمبودها، تحریم‎ها و توطئه‌ها مجلس با ریاست هاشمی رفسنجانی پناه ملت بود و بعد از رحلت امام نیز با مدیریت مرحوم هاشمی خبرنگان حاضر شدند و برای سرنوشت کشور تصمیم گرفتند چراکه در آن برهه حساس نباید جایگاه رهبری خالی می‎ماند. 

انصاری با اشاره به ولایت‌محوری مرحوم هاشمی رفسنجانی افزود: مرحوم هاشمی بارها گفتند که در مواردی بین من و مقام معظم رهبری اختلاف نظر است اما من با وجود اینکه به لحاظ استدلالی مخالف هستم اما به حکم شرعی نظر مقام معظم رهبری را می‎پذیرم. 

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هر زمان کار دشواری بود مرحوم هاشمی رفسنجانی داوطلب می‎شد و هاشمی رفسنجانی درواقع بنیانگذار بسیج، فرمانده شهیدان است و اگر هاشمی نبود بنی صدر بسیج را به گارد ویژه ریاست جمهوری تبدیل می‎کرد. 

وی تصریح کرد: پس از جنگ، خرابی‌های ناشی از جنگ را اصلاح کرد و عاملی شد تا اقتصاد ایران از زمین برخیزد و تا پایان عمر در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به انقلاب خدمت کرد و 59 سال یار حقیقی و رفیق شفیق مقام معظم رهبری بود. هرگز به سخنان خناسان گوش نداد و چتر حمایتی برای جریان‌های سیاسی بود. 

انصاری با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر هاشمی رفسنجانی گفت: حضور مردم یک پیام داشت، پیامی که مرحوم هاشمی نیز بر آن تاکید داشت و آن پیام حفظ وحدت حول محور ولایت برای ساختن کشور بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.