رئیس جدید کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: قوانین جدید داوری از ابتدای سال ۲۰۱۷ اجرایی شده و ما نیز برنامه های خود را برای اجرای این قوانین تدوین کرده ایم.

قضاوت همه مسابقات تکواندو با قوانین جدید/ داوریها تخصصی می شود

به گزارش قدس آنلاین، حافظ مهدوی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: پس از آنکه قوانین جدید داوری از سوی فدراسیون جهانی به کشورها ابلاغ شد، ما هم در کمیته داوران برنامه هایی را برای اجرایی کردن این قوانین تدوین کردیم که از زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی به انجام خواهد رسید.

وی افزود: قوانین جدید به صورت مکتوب برای آگاهی همه داوران تدوین و در اختیار گرفته ولی به صورت رسمی یک روز قبل از آغاز رقابتهای انتخابی تیم ملی در هر دو بخش مردان و زنان، داوران این رقابتها را در یک کلاس هماهنگی با قوانین آشنا و جزئیات رو تشریح می کنیم. ضمن اینکه از این پس در کلیه مسابقات بخصوص رقابتهای لیگ نیز قوانین جدید اجرا می شود.

رئیس کمیته داوران در مورد «هوگو»های الکترونیکی هم گفت: مکاتبه لازم با شرکت های طراح از جمله K&P و Daedo صورت گرفته است و فکر می کنم تا ۱۵ روز آینده این هوگوها به دست ما برسد تا بتوانیم در مراحل آموزش و هماهنگی با دقت نظر بیشتری کار را پیش ببریم.

داور المپیکی تکواندو ایران در مورد تغییرات ایجاد شده گفت: مهمترین تغییرات آن را باید به افزایش امتیاز تنه از یک به دو، افزایش شکاف امتیاز از ۱۲ به ۲۰ ، کاهش یک دقیقه ای راند طلایی، در راند طلایی گرفتن اخطار کامل(کامجون) باعث باخت خواهد شد، نیم اخطار حذف شد و تعداد اخطارها برای بازنده اعلام شدن ه از ۵ به ۱۰ اخطار افزایش یافت.

مهدوی در مورد برنامه های خود برای کمیته داوران گفت: تخصصی کردن داوری در سه بخش مبارزه، پومسه و هانمادانگ مهمترین برنامه ما برای این کمیته است که کارهای اولیه آن انجام شده و در بخش علمی کارهایی صورت گرفته و در گام بعدی قصد داریم کلیه داوران را در این سه بخش تفکیک کنیم تا داوران در یک بخش به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در پایان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما تشکیل شورای فنی داوران است. معتقدم داوران ما از شایسته ترین داوران تکواندو در دنیا هستند و باید حضور پررنگتری در میادین بین المللی داشته باشند. به همین دلیل کمیته فنی داوران کار سیاست گذاری این کمیته را بر عهده خواهد داشت تا بتوانیم در بحث اعزام داوران به سمت عدالت بیشتر گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.