مدیر باشگاه شیمیدر تهران با انتقاد از محرومیت سه ماهه‌اش گفت: محمود مشحون به فیبا آسیا نامه داده تا من را از کمیته حقوقی کنفدراسیون آسیا حذف کند.

حذف یک کرسی بین‌المللی در بسکتبال؟/ چرا حالا آقای صفرزاده؟

به گزارش قدس آنلاین، بعد از این که کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال امیرحسین صفرزاده، مدیر باشگاه شیمیدر تهران را سه ماه محروم کرد او در گفت‌وگویی عجیب به شدت از فدراسیون انتقاد کرد و مسائلی جدید را مطرح کرد.

مدیر باشگاه شیمیدر تهران درباره محرومیتش بیان کرد: درباره این موضوع نمی‌توان حرفی زد. باید سکوت کرد و همراه این سکوت هم خندید. تمام این موارد مطرح شده کذب و بهتان است و هیچ کدام درست نیست.

او ادامه داد: پشت تمام این اتفاق‌ها یک نفر است. شخص محمود مشحون تمام این تصمیم‌ها را گرفته است. او شمشیر را برای یک باشگاه خصوصی که در بسکتبال ایران یک طرفه سرمایه‌گذاری می‌کند از رو بسته است.

صفرزاده افزود: اما همین باشگاه شیمیدر بود که چهار بازیکن به تیم ملی جوانان ایران معرفی کرد و این تیم هم توانست قهرمان آسیا شود و امثال آقای مشحون سینه سپر کنند و بگویند ما کردیم.

مدیر باشگاه شیمیدر در پاسخ به این سوال که آیا به رای اعتراض می‌کند یا نه؟ بیان کرد: اعتراض را باید به کسی بکنی که به منصف بودنش اعتماد داشته باشی اما وقتی خود آقای مشحون پشت ماجراست ما باز اعتراض کنیم و آقای مشحون بگوید بله یا خیر؟ به هر حال ما از طریق مسوولان مربوطه ذی‌صلاح و وزارت ورزش پیگیر ماجرا هستیم. تمام صحبت‌هایی که انجام شده، تصمیم گرفته شده و حتی اطلاعات منتشر شده در سایت فدراسیون قابل پیگیری قضایی هستند و ما هم پیگیری می‌کنیم و آقای مشحون باید پاسخ بدهند.

او در پاسخ به این سوال که گفته شده لج و لجبازی‌ها و مشکلات فدراسیون با مصطفی هاشمی صادر شده و تحت تاثیر آن است؟ بیان کرد: به عنوان یک ایرانی عضو کمیته حقوقی کنفدراسیون بسکتبال آسیا هستم اما دو ماه پیش آقای مشحون به فیبا آسیا نامه‌ای ارسال کرد که صفرزاده برکنار شود. فیبا پاسخ داد که اگر او برود یک ایرانی دیگر جایگزینش نخواهد شد و آقای مشحون گفته بود اشکالی ندارد.

صفرزاده هم‌چنین گفت: در جلسه غرب‌آسیا به میزبانی اردن یک سهمیه به ایران برای باشگاه‌های غرب‌ آسیا اضافه شد و قرار بود تیم شیمیدر به عنوان تیم سوم در مسابقات شرکت کند اما در آن جلسه آقای مشحون اعلام کرده که تنها دو تیم ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند. در کجای دنیا،‌در کدام رشته و کدام رییس فدراسیون این‌طور حاضر است منافع ملی‌اش از بین برود. آقای مشحون به خاطر خصومت‌های شخصی که زاییده ذهن خودش است حاضر بود یک کرسی بین‌المللی از بین برود و دوست دارم دلیل این کار را توضیح بدهد.

مدیر باشگاه شیمیدر تهران که یکی از داوران بین‌المللی بسکتبال ایران بوده در گذشته ارتباط بسیار خوبی با فدراسیون بسکتبال داشت. همیشه هم به دلیل این ارتباط انتقادهای زیادی می‌شنید و حواشی زیادی هم داشت. شخص امیرحسین صفرزاده نیز در گفت‌وگوهای زیادی از ارتباط خوبش با فدراسیون و محمود مشحون حرف زده و بارها گفته که رییس فدراسیون بسکتبال حق پدری به گردنش دارد اما از زمانی که او وارد عرصه مدیریت شد و به عنوان مدیر باشگاه شیمیدر در بسکتبال کارش را ادامه داد ارتباطش با مشحون نیز متفاوت شد. در جلسات مختلف شاهد برخوردهای این دو نفر بودیم تا این که بالاخره اتفاق‌های این روزها افتاد. از یک طرف فدراسیون سه ماه او را محروم کرده،‌ محرومیتی که بسیار سنگین است و از طرف دیگر او برای نخستین‌بار چنین انتقادهایی از وضعیت بسکتبال و شخص رییس فدراسیون انجام داده‌است.

محمود مشحون فعلا تصمیم ندارد درباره این انتقادها به خصوص نامه‌نگاری برای حذف صفرزاده از فیبا آسیا صحبت کند و توضیح دهد اما به هر حال این موضوع برای ورزش کشور بسیار مهم بوده و هست. وزارت ورزش و جوانان همیشه تاکید داشته که فدراسیون‌ها باید در مسیر کسب کرسی‌های بین‌المللی تلاش کنند اما حالا این خبر منتشر شده که فدراسیون بسکتبال قصد داشته یک کرسی خودش را حذف کند. در کنار این موضوع اما یک سوال هم ایجاد می‌شود. جای خورده‌گیری از مدیر عامل شیمیدر نیست چرا که احتمال دارد او در سال‌های گذشته حامی فدراسیون بوده و حالا متوجه ضعف‌ها شده و انتقاد می‌کند اما این سوال مطرح است که امیرحسین صفرزاده دوست قدیمی و منتقد جدید بسکتبال باید پاسخگو باشد. آن سوال این است که چرا اکنون آقای صفرزاده؟ حالا که محروم شده‌اید از نامه‌نگاری‌های دو ماه پیش صحبت می‌کنید؟ یعنی اگر محرومیت ایجاد نمی‌شد هیچ کس نباید در ایران متوجه می‌شد که قرار بوده یک کرسی بین‌المللی از دست برود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.