زاهدان - معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمینه تعامل بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه ارتباط با صنعت و مراکز رشد در دانشگاه‌ها فراهم شده است.

زمینه توسعه ارتباط صنعت و مراکز رشد در دانشگاه‌ها فراهم شده است

به گزارش قدس آنلاین ، وحید احمدی در پنجاهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: همه علوم در دانشگاهها باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند چرا که فناوری بدون بنیان علمی معنی دار نخواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امید است که در آستانه ابلاغ برنامه ی ششم ، با حضور پر رنگ محققان و پژوهشگران برنامه ی تدوین شود و عملکردها در راستای پیشرفت علوم و فناوری در این چندسال اخیر جمع بندی شوند. وی افزود:در برنامه ششم توسعه ایده های برتری مطرح شده است که بر اساس آن دانشگاهها به سمت دانشگاه اثر گذار،ریل گذاری شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر ریل‌گذاری دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و دانشگاه‌های مبتنی بر نوآوری و اثرگذاری شکل‌ گرفته است. وی تصریح کرد: دانشگاه کار آفرین،دانشگاه برتر،دانشگاههای اثرگذار و طرح پایش و ارزیابی نظام‌ علم و فناوری 4 طرح ویژه اقتصادی مقاومتی می باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری بیان کرد:ورود به حل معضلات موجود در جامعه یکی از نقش های دانشگاهها می باشد. وی خاطر نشان کرد:اگر دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری فعال باشند و ظرفیت های موجود در جامعه را پیدا کنند قطعا علم ما پیشرفت خواهد کرد. وی گفت: این اجلاس بسیار مهم و ارزشمند در آستانه ابلاغ برنامه ششم تدبیر شده تا بتوانیم برنامه‌های خود را تدوین کرده و جمع‌بندی از عملکرد سه سال اخیر داشته باشیم.

احمدی بر تعامل دانشگاه و صنعت تأکید کرد و گفت: تحریک و تشویق اساتید به سمت تحقیق و پژوهش در زمینه علم و صنعت و حمایت از پژوهشگران در اولویت قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.