سفیر آمریکا در برلین با تاکید بر اینکه انتظار موفقیت "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نداشتم، دلسردی رای دهندگان آمریکایی از شرایط کشورشان را عامل این موفقیت برای ترامپ دانست.

دلسردی آمریکایی‌ها عامل ورود ترامپ به کاخ سفید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "جان امرسون"، سفیر آمریکا در آلمان که تا چند روز دیگر و با روی کار آمدن ترامپ مسئولیت خود را به جانشینش در دولت  وی  واگذار می کند در گفتگو با روزنامه آلمانی "میتل دویچه سایتونگ" گفت: در دوران سه ساله مسئولیت من نقاط عطفی به وجود آمد، از رسوایی جاسوسی های گسترده آمریکا در شروع مسئولیت من تا الحاق کریمه به روسیه، تقویت تروریسم داعش، ورود ترور اسلامی افراطی به اروپا، بحران مالی و هجوم پناهندگان.

وی افزود: تراژدی حمله به بازار کریسمس برلین هم واقعه ای بود که ما همه می خواستیم از آن جلوگیری به عمل آوریم. اما هر کسی می داند که افرادی وجود دارند که مردم ما و نوع زندگی ما را هدف قرار داده اند. این واقعه یک شوک بود اما بعد از حملات تروریستی در آمریکا، فرانسه و بلژیک کاملا غافلگیر کننده نبود.

امرسون در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که این تراژدی یک بار دیگر نشان داد که ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن نیروهای امنیتی و سازمان های اطلاعاتی باید به صورت تنگاتنگ با هم همکاری کنند.

وی درباره روی کار آمدن ترامپ در آمریکا هم گفت: من اعتراف می کنم که انتظار پیروزی ترامپ را نداشتم. اما من همواره چنین اتفاقی را پیش بینی می کردم. جامعه ما مدت طولانی دو قطبی شده است.

بسیاری از آمریکایی ها با توجه به تغییرات سریع جهانی سازی و دیجیتالی شدن دنیا احساس می کنند عقب گذاشته شده اند. آن ها بر این عقیده اند که دولت اقدامات کافی برای بهبود شرایط آن ها را انجام نمی دهد. حالا بسیاری از انتخاب کنندگان آمریکایی آشکارا تا حدی دلسرد بودند که به سادگی بازی را دگرگون کرده و یک فرد کاملا خارج از گود را به کاخ سفید آوردند.

وی همچنین گفت: این تنها یک پدیده آمریکایی نیست.انتخابات اعتراضی همچنین در اروپا هم وجود دارد؛ در این راستا می توان نگاهی به همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و روی کار آمدن حزب سیریزا در یونان کرد. گرایش به سمت دولت های خودکامه در لهستان، مجارستان، اتریش و ترکیه و همچنین قدرت گرفتن حزب افراط گرای جبهه ملی فرانسه نمونه های دیگری از این پدیده در اروپاست.

سفیر آمریکا در آلمان در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ روابط بین آلمان و آمریکا را به خطر می اندازد گفت:  در سطح بین انسان ها و اقتصادی مطمئنا این گونه نیست. اما یک نقطه عطفی می تواند در روابط دولت ها وجود داشته باشد. اگر ما آنچه در مبارزات انتخاباتی آمریکا گفته شده است را جدی بگیریم موضع آمریکا نسبت به مسئله حمایت از آّب و هوا، تحریم ها علیه روسیه و سیاست شهرکسازی های اسرائیل به شدت تغییر خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.