معاون وزیر خارجه ایران در دیدار اشمیت بر ارسال کمک‌های بشردوستانه و بازسازی سوریه بدون هرگونه پیش‌شرط و به صورت فراگیر و به طور همزمان با روند مقابله با تروریسم و راه‌حل سیاسی برخاسته از یک گفت‌وگوی سوری - سوری تأکید کرد.

تأکید جابری‌انصاری بر ارسال کمک‌های بشردوستانه و بازسازی سوریه بدون هرگونه پیش‌شرط

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، ظهر امروز (چهارشنبه) در بروکسل با هلگا اشمیت دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و معاون فدریکا موگرینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در ادامه رایزنی‌های قبلی ایران و اتحادیه اروپا در خصوص تحولات منطقه، از جمله بحران سوریه، صورت گرفت، طرفین بر ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و سایر بحران‌های منطقه تاکید کردند.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش سازنده ایران در منطقه و بحران سوریه بر همکاری و رایزنی‌های بیشتر طرفین تاکید کرد.

اشمیت افزود: هدف ما از گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر کلیدی در بحران سوریه آن است که با همفکری این کشور، به زمینه‌هایی که می تواند به پایان بحران سوریه از طریق آتش بس و طرح‌های بازسازی در این کشور کمک کند، دست یابیم. این طرح‌ها می‌تواند با همکاری سازمان ملل و دیگر بازیگران به این بحران طولانی پایان دهد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر این باور بوده است که بحران‌های منطقه و از جمله بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و کشورهای ذینفوذ در بحران سوریه باید نقش حمایتی و تسهیل‌گر خود را ایفاء کنند و تعیین سرنوشت آینده این کشور را به مردم سوریه محول کنند به نحوی که وحدت و تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت ملی یکپارچه این کشور به دور از هرگونه مداخله خارجی حفظ شود.

وی با اشاره به ابعاد سیاسی، امنیتی و انسانی بحران سوریه اظهار داشت: ضرورت دارد کمک‌های بشردوستانه و بازسازی این کشور بدون هرگونه پیش شرط و به صورت فراگیر و همه جانبه و بطور همزمان با روند مقابله با تروریسم و راه‌حل سیاسی برخاسته از یک گفتگوی سوری - سوری همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.