یک دادگاه مصری امروز طی حکمی مانع برگزاری تظاهرات معترضان به توافقنامه «تیران و صنافیر» امضاشده بین قاهره و ریاض در مقابل ساختمان هیأت وزیران شد.

ممانعت دستگاه قضایی مصر از برگزاری تظاهرات معترضان به توافق «تیران و صنافیر»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دادگاه امور ضرب‌الأجل قاهره دادخواست ارائه شده از سوی «مجدی عبدالغفار» وزیر کشور مصر را پذیرفته و رأی به ممانعت از برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان هیأت وزیران و اماکن اطراف آن داد و بر این اساس تصمیم گرفته شد برگزاری این تظاهرات به پارک الفسطاط در شرق قاهره انتقال داده شود.

آنگونه که خبرگزاری آناتولی گزارش داد، «معصوم مرزوق» یکی از رهبران چپگرای بارز که از دعوت‌کنندگان به برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز به توافقنامه تیران و صنافیر است، روز دوشنبه گفته بود که یک مسئول امنیتی در مرکز پلیس السیده زینب که مأمور تامین امنیت منطقه پارلمان در مرکز قاهره است، ابلاغیه مربوط به برگزاری تظاهرات را امضا کرد و به این ترتیب امور قانونی برای برگزاری این تظاهرات انجام شده است.

مرزوق درباره هدف از برگزاری این تظاهرات نیز گفته بود که تظاهرات در مقابل پارلمان به مدت 3 ساعت به منظور اعلام مخالفت با توافقنامه تیران و صنافیر و درخواست برکناری دولت به دلیل مخالفت با حکم قضایی درباره ابطال این توافقنامه برگزار خواهد شد.

پادشاه عربستان سعودی در آوریل سال گذشته طی سفر به قاهره توافقنامه ترسیم مجدد مرزهای دریایی با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر را امضا کرد که به موجب آن دو جزیره تیران و صنافیر در دریای سرخ به عربستان اعطا می‌شوند که این توافقنامه مخالفت بسیاری از مصری‌ها را به دنبال داشته است و در پی آن دادگاه قضایی اداری مصر رأی به ابطال این توافقنامه داد اما دولت این کشور بر خلاف رأی دادگاه اخیرا با این توافقنامه موافقت کرده و قرار است بزودی در پارلمان به رأی گذاشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.