ایلام- وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه اراضی آبی کشاورزی در ایلام اقتصاد منطقه را متحول می‌کند.

اجرای سیاست های آبی  تحول بزرگی در حوزه کشاورزی ایلام ایجاد می کند

به گزارش قدس آنلاین، محمود حجتی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی گدارخوش منطقه صالح آباد در شهرستان مرزی و گرمسیری مهران اظهار داشت: توسعه اراضی آبی در استان ایلام یکی از اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این راستا برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه اراضی آبی استان ایلام در دستور کار مسؤولان و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های مد نظر وزارتخانه جهاد کشاورزی در مجموع ۷۰ هزار هکتار به اراضی آبی استان ایلام اضافه می‌شود، ادامه داد: این مهم به عنوان یک اولویت پیگیری می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: با افزایش اراضی آبی در استان ایلام با عنایت به وضعیت جوی در این منطقه شاهد تحول بزرگی در حوزه کشاورزی استان ایلام خواهیم شد که در گذشته نظیر نداشته است.

حجتی تصریح کرد: طرح آبیاری و زهکشی گدار خوش تنها یکی از طرح‌های مد نظر مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی در راستای توسعه اراضی آبی استان ایلام است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این طرح آبیاری به گستره ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار و بر اساس اعلام کارشناسان امر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه صالح آباد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه توسعه اراضی آبی کشاورزی در ایلام اقتصاد منطقه را متحول می‌کند، ادامه داد: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های منسجمی را در دستور کار خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.