کرمان - رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان گفت: ورزش همگانی بانوان نابینا و کم‌بینا در سطح استان باید توسعه یابد و زمینه بروز استعدادهای آن‌ها فراهم شود.

در استان کرمان ورزش همگانی بانوان نابینا و کم‌بینا توسعه یابد

به گزارش قدس آنلاین، عباس صادق‌زاده رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان در نخستین نشست هم‌اندیشی با هیئت ورزش‌های نابینایان استان کرمان که چهارشنبه برگزارشد، اظهار داشت: رفع مسائل و مشکلات نابینان ورزشکار یک خدمت است و یک عزم و اراده جدی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه در دور جدید ، هئیت ورزش نابینایان استان کرمان باید نسبت به گذشته حضور متفاوت‌تری را در صحنه داشته باشد افزود: باید ظرفیت‌ها و استعدادها در این حوزه شناسایی و برای شکوفایی آنان و کسب مقام برنامه ریزی شود.

رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان تصریح کرد: همکاری و تعامل باید محوریت اصلی در این هیئت باشد و حتی افرادی  که سابقه‌ای در ورزش نداشته‌اند اما علاقه دارند برای توسعه ورزش نابینان استان وارد صحنه شوند.

صادق‌زاده با اشاره به برنامه های طراحی شده بر مبنای توسعه ی ورزش نابینان تصریح کرد: ورزش همگانی بانوان نابینا و کم‌بینا در سطح استان باید توسعه یابد وباید زمینه بروز استعدادهای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان  وجود تشکیلات مشخص و منظم را در این عرصه ضروری دانست و افزود:  طرح‌ها باید در قالب‌ برنامه زمانبندی مشخص اجرا شود و اعضا نیز باید در مقابل یکدیگر پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه کمیته فنی باید در هر رشته ورزشی برنامه داشته باشد خاطرنشان کرد: استعدادیابی، برنامه‌ریزی، تسلط بر اعضاء، نظارت و تقویت مشارکت‌ها می‌تواند هیئت را پویا کند.

رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان خاطرنشان کرد: اعضای هئیت با برنامه‌ریزی صحیح مسئولان و سرمایه‌گذاران را به این صحنه بکشانند که معرفی استعدادها و توانایی‌ها نابینایان و کم بینایان یکی از روش هایی است که باعث حضور جدی‌تر و پررنگ ‌تر مسولان و سرمایه گذاران در این صحنه می شود.

صادق‌زاده از تدوین شورای سیاست‌گذاری در این هئیت خبرداد و افزود: بهترین‌ سیاست‌ها را می‌توان در این شورا برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه ورزش برای محدودیت جسمی بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد:  ورزش فرد را به سلامت نزدیک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.