کرج- استان البرز با وجود اینکه بنا بر گفته مسوولان فقیر ترین استان از نظر زیر ساخت های ورزشی است اما مدال آوران بسیاری در رشته های مختلف مانند سوار کاری، اتومبیلرانی، بوکس، شطرنج و سایر حوزه ها دارد و متاسفانه با همه این استعداد ها مسوولان ورزشی به جز اظهار ندامت اقدام شایانی برای حمایت تیم ها بر نداشتند.

وعده های مسوولان در خصوص حمایت از ورزش عملی نشد

به گزارش قدس آنلاین، در حال حاضر تعداد ۱۳ پروژه استانی و ۶ پروژه کشوری نیمه تمام ورزشی در البرز وجود دارد  که به رغم قول های مدیر کل ورزش و جوانان مبنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اتمام این پروژه ها اما اقدامی انجام نشده است.

بانوان فردیس محروم از سالن ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس گفت: این شهرستان سالن مختص ورزش بانوان یا مجموعه ورزشی برای تمرین بانوان ندارد.

مهدی محبی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای ورزشی بانوان این شهرستان، نداشتن سالن یا مجموعه ورزشی اختصاصی و کمبود فضای تمرینی مختص بانوان مانع از ظهور و بروز این ظرفیت ها می شود.

وی ادامه داد: بانوان شهرستان فردیس از استعدادهای خوب ورزشی برخوردارند که شکوفایی آنها نیازمند ایجاد فضاهای مناسب ورزشی است که این مهم همت مسئولان را می‌طلبد.

شطرنج البرز ۲۰ سال عقب است

رئیس هیات شطرنج البرز نیز گفت: شطرنج این استان از لحاظ سخت افزاری نسبت به دیگر استان های کشور ۲۰ سال عقب تر است.

مهدی کیانپور افزود: البرز در بخش شطرنج دارای استعدادهای ورزشی بسیار بالا است که و در مقایسه با سایر استان ها در بخش استعداد جلو هستیم.

ژیمناستیک بر تشک بی اعتباری

رئیس هیات ژیمناستیک البرز نیز کمبود اعتبار را یکی از مهم ترین مشکلات ورزش ژیمناستیک دراین استان برشمرد.

کمال تشکر تعداد ورزشکاران این رشته را ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: با وجود شمار بالای ژیمناستیک کاران ، تنها یک سالن در اختیارداریم.
تشکر گفت: هرچند سالن های ورزشی متعددی درالبرز وجود دارد لیکن هیچ یک دارای ضوابط استاندارد برای تمرین و مسابقه نیستند.

کسب رتبه چهارم بوکس البرز در کشور

رئیس هیات بوکس البرز نیز گفت: نبود سالن های ورزشی و اینکه افرادی که وارد این ورزش می شوند تا یک مرحله می آیند، پیشرفت می کنند و بعد هم به دلایل مختلف از جمله مسایل مالی مجبور به ترک ورزش بوکس می شوند از مهم ترین مشکلات ورزش بوکس است.

مجتبی اسکندری با اشاره به اینکه رتبه استان در ورزش بوکس در کشور به جایگاه چهارم ارتقا یافت  ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی که ورزش بوکس در استان دارد نیاز است که یک نگاه بسیار متفاوتی به این ورزش شود.

نبود پیست موتورسواری

رئیس هیات رالی و موتورسواری شهرستان فردیس نیز گفت: نبود پیست موتورسواری اصلی ترین مشکل این هیات در شهرستان است.

محمد علی سبزعلی بیان کرد: این در حالی است که رشته اتومبیلرانی و موتورسواری یکی از پنج رشته پر مخاطب در کشور است که طیف گسترده ای از نوجوانان و جوانان را جذب کرده است.

وی معتقد است: با توجه به این که این ورزش بین جوانان از جذابیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، هرگونه حمایت مادی و معنوی مسوولان در این ورزش در واقع سرمایه گذاری برای حفظ سلامت جوانان و پرهیز از ناهنجاریهای اجتماعی از جمله اعتیاد است.

قول هایی که عملی نشد

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز که پیش از این بار ها به نبود تناسب و همچنین زیر ساخت های البرز متناسب با جمعیت در محافل مختلف اعتراف داشته است بیان کرده است: زیر ساخت های ورزشی مناسب نیست.

هر چند که امیر غفرانی در محافل مختلف و در نشست با ورزشکاران فقط از عقب ماندگی ها و نبود زیر ساخت ها سخن به میان آورده است اما واقعیت اینست که به همان قول هایی نیز که در این محافل داده است تاکنون نتوانسته جامه عمل بپوشاند.

با وجود استعداد های بی شماراما مسوولان ورزشی به جز اظهار ندامت در سخنرانی ها اقدام شایانی برای حمایت تیم ها نداشتندوی پیش از این وعده داده بود تا با جذب بخش خصوصی در کنار تقویت ارتباطات با دیگر دستگاه ها می تواند به استحکام ساختار هیئت های ورزشی کمک شایانی کند.

وی پیش از این وعده داده بود که اختصاص یک درصد از اعتبارات جاری دستگاه های اجرایی به امر ورزش  را دنبال خواهد کرد.

وی همچنین در این راستا وعده کرده بود تا با انعقاد تفاهم نامه با سازمان صنعت، معدن و تجارت البرزاز پتانسیل ۳ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی استان برای ارتقاء زیر ساخت های ورزش بهره ببرد.

غفرانی همچنین به رسانه ها گفته بود که درصدد بهره برداری از تمامی ظرفیت موجود استان است تا از مکان هایی ورزشی بدون استفاده سطح استان استفاده کند اما واقعیت اینست که این سخنان در حد شعار باقی مانده است و هیئت های ورزشی در این استان هر روز بر بار مشکلات آن ها افزوده می شود.

به گفته غفرانی در حال حاضر سرانه ورزشی در استان البرز به ازای هر نفر ۳۸ صدم درصد است که این سرانه در شهری هم چون فردیس از عدد صفر تجاوز نمی کند.

غفرانی مهاجرت در البرز را یک فرصت  می داند و تاکنون بار ها مدعی شده است به واسطه مهاجرت افراد از مناطق مختلف ایران که هرکدام دارای توانمندی و استعداد خاصی هستند در البرز اسکان می یابند و می توان از این منبع مهم نیروی انسانی بهره مناسب بر د اما این موضوع در حالی است که تاکنون برنامه ای در هیئت ها برای جذب این اقوام و یا ورزشکاران مدال آور ارایه نشده و حتی هزینه شرکت در مسابقات از ورزشکاران دریافت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.