صدها تن از علما و بزرگان دین در شمال افغانستان خواستار بسیج مردم برای مبارزه با گروه تکفیری داعش شدند.

مردم در شمال افغانستان علیه گروه داعش بسیج شوند

به گزارش "قدس آنلاین"، علمای دینی و بزرگان قومی در نشستی در ولایت بغلان ضمن گروه تکفیری خواندن داعش، خواستار بسیج سرتاسری مردم در شمال افغانستان برای مبارزه با این گروه تروریستی شدند.

علمای ولایت بغلان تصریح کردند که افراد وابسته به گروه داعش در صدد سوءاستفاده از مردم برای دست‌یابی به اهداف شوم خود در افغانستان هستند.

«نعمان فضلی» یکی از علمای بغلان، اظهار کرد: داعش برای مردم افغانستان هنوز پدیده‌ای غیر قابل باور است زیرا این گروه تکفیری چگونه و از کجا و برای چه هدفی وارد افغانستان شده تاکنون مشخص نیست.

با این حال «عبدالله متوکل» اعلام کرد که داعش دشمن اسلام است که با کشتار و وحشت در بین مردم افغانستان قصد دارند به دستور دشمنان اسلام، اهداف بزرگی را دنبال کنند.

علمای دین در شمال خاطرنشان کردند که  مردم صرف نظر از مسائل قومی، باید در برابر این پدیده شوم متحد و یک دست باشند.

در پایان این نشست علمای شمال افغانستان از دولت کابل خواست تا در امر مبارزه با افراد وابسته به داعش و تروریست‌های خارجی قاطعانه عمل کرده و از مردم نیز حمایت کند.

این در حالی است برخی از کارشناسان افغان بر این باورند که آمریکا برای نفوذ گروه تروریستی داعش در شمال این کشور بویژه در ولایت قندوز تلاش می‌کند تا از این مناطق افراد وابسته به این گروه تروریستی به آسیای مرکزی راه یابند.

با این حال چند ماه قبل نیز مقامات دولت محلی در ولایت جوزجان در شمال افغانستان از درگیری گروه طالبان با افراد وابسته به داعش خبر دادند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.