کارشناس مسائل دفاعی پاکستان گفت: تا زمانی که دولت نخواهد «راحیل شریف» فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را نخواهد پذیرفت.

راحیل شریف بدون اجازه اسلام‌آباد فرماندهی ائتلاف عربستان را نمی‌پذیرد

به گزارش "قدس آنلاین"؛ «امجد شعیب» ژنرال بازنشسته و کارشناس مسائل دفاعی پاکستان گفت: تا زمانی که دولت نخواهد راحیل شریف فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را نخواهد پذیرفت.

وی افزود: دولت پاکستان برای تصمیم‌گیری درباره موضوع پذیرفتن فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان توسط راحیل شریف حداقل به ۲ ماه زمان نیاز دارد.

امجد شعیب تأکید کرد: رسانه‌ها با انتشار اخبار گوناگون در حال ابهام سازی و پیچیده کردن موضوع پذیرفتن فرماندهی ائتلاف عربستان توسط فرمانده سابق ارتش پاکستان هستند.

کارشناس دفاعی پاکستان گفت: با انتشار خبر پذیرفته شدن فرماندهی این ائتلاف توسط خواجه آصف به نظر می‌رسید موضوع قطعی شده است.

به گزارش دیلی پاکستان، وی افزود: برخی افراد تلاش کردند با استفاده از این خبر آتش جنگ فرقه‌ای را شعله‌ور کنند.

امجد شعیب اظهار داشت: فقط اگر دولت بخواهد راحیل شریف می‌تواند به فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان فکر کند.

کارشناس دفاعی پاکستان گفت: راحیل شریف برای حج عمره به عربستان رفت و مهمان آل سعود بود اما این یک سفر رسمی محسوب نمی‌شود بنابراین هیچ توافقی صورت نگرفته است.

وی افزود تا زمانی که دولت درخواست کتبی برای پذیرفتن فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را دریافت نکرده راحیل شریف اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

ژنرال اعجاز اعوان کارشناس مسائل دفاعی پاکستان در این خصوص گفت: راحیل شریف برای مشاوره در خصوص چگونگی تشکیل ائتلاف نظامی عربستان به ریاض سفر کرده و هنوز برای پذیرفتن فرماندهی این ائتلاف تصمیم قطعی نگرفته است.

«امجد شعیب» ژنرال بازنشسته و کارشناس مسائل دفاعی پاکستان نیز در گفت و گو با شبکه خبری دنیا نیوز اظهار داشت: راحیل شریف برای پذیرفتن فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان شرایط تعیین کرده است.

وی افزود: شرایط راحیل شریف شامل فرماندهی مطلق ائتلاف نظامی بدون اینکه از کسی دستور بگیرد، حضور ایران در این ائتلاف و وجود اختیار کامل برای میانجیگری بین کشورهای اسلامی است.

ژنرال امجد شعیب تأکید کرد عربستان تمام شرایط راحیل شریف را پذیرفته با این وجود وی شرایط پذیرفتن این پست مهم را تا ماه مارس با دولت پاکستان در میان خواهد گذاشت و بعد در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.