'نارندرا مودی ' نخست وزیر هند روز پنجشنبه در دیدار با 'اوهورو کنیاتا' رئیس جمهوری کنیا در حاشیه اجلاس جهانی ' گجرات پویا' در غرب هند از اختصاص خط اعتباری ۱۰۰ میلیون دلاری برای بخش کشاورزی کنیا خبر داد.

هند ۱۰۰ میلیون دلار خط اعتباری به کنیا اختصاص داد

به گزارش "قدس آنلاین"، نخست وزیر هند پس از دیدار با رئیس جمهوری کنیا در گفت وگوی مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد این خط اعتبار باعث افزایش همکاری های طولانی مدت هند و کنیا خواهد شد.
'مودی' در این دیدار علاقه مندی هند را برای کمک به کنیا برای کاشت محصولات کشاورزی و دانه های روغنی اعلام کرد.
وی همکاری گسترده هند و کنیا در بخش کشاورزی برای امنیت هرچه بیشتر محصولات غذایی را یکی از اولویت های هند در توسعه روابط با کنیا عنوان کرد.
نخست وزیر هند همکاری در زمینه دفاعی، شبکه های ارتباطی، آبیاری، مبارزه با دزدان دریایی و همکاری های پزشکی را از دیگر اولویت های همکاری هند و کنیا بیان کرد.
وی با اشاره به برگزاری گروه کاری مشترک هند و کنیا تصریح کرد امنیت سایبری، مبارزه باتروریسم، قاچاق مواد مخدر و انسان و پولشویی از مهمترین محورهای این نشست کاری است.
'اهورو کنیاتا' رئیس جمهوری کنیا نیز در این دیدار با تقدیر از کمک های هند در بخش های مختلف از جمله اعطای بورسیه در زمینه های تکنولوژی ارتباطات از شرکت های هندی برای سرمایه گذاری در کنیا دعوت کرد.
رئیس جمهوری کنیا برای حضور در همایش تجاری 'گجرات پویا' به هند سفر کرده است.
همایش جهانی 'گجرات پویا' با هدف دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی هر دو سال یکبار در غرب هند برگزار می شود، بیش از ۲۲ هزار یاداشت تفاهم بین کشورهای شرکت کننده امضا می شود.
این همایش نخستین بار در زمان سروزیری 'نارندرا مودی' در ایالت گجرات در سال ۲۰۰۳ آغاز شد و به تدریج به یکی از مهم ترین همایش های تجاری هند تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.